رشت _ ایرنا _ مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: از ابتدای طرح نوروزی در ۲۴ اسفندماه گذشته تا پایان روز پنجم فروردین ماه ۶۳۸ نفر به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی «بهرفت» پیوستند.

سیاوش غلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اجرای این طرح به منظور حساس کردن و آگاه سازی مسافران نسبت به رفتارهای ترافیک‌ساز، کاهش تصادفات جاده‌ای و تشویق آنان برای توقف و استراحت کوتاه اقدام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ارائه خدمات آموزشی به مسافران نوروزی افزود: طی این مدت ۲ هزار و ۵۳۴ نفر از آموزش های مربوط به کمک های اولیه مربیان حوزه آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گیلان بهره مند شدند.

غلامی طرح سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه «سحاب» را از دیگر برنامه های در حال اجرای هلال احمر گیلان در نوروز امسال عنوان کرد و افزود: ۲۶ پست ثابت، اکیپ‌های سیار و چهار اکیپ سحاب دوچرخه سوار و ۷۴ اکیپ پیاده در این طرح مشارکت کردند و تاکنون یک هزار و ۴۷۱ نفر از خدمات مهارت‌های امدادی و بشردوستانه اکیپ‌های سحاب و ۲ هزار و ۶۴ نفر از ایستگاه های ایمنی و سلامت پست های ثابت بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۷۴۰ کودک از فضای دوستدار کودک استفاده کرده اند، خاطر نشان کرد: ۵۶۹ نفر به خیمه های نماز مراجعه کردند و در این میان ۸۰۶ مورد اقلام زیست محیطی هم توزیع شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به طرح هلال رحمت داوطلبان به مناسبت ماه رمضان اظهار کرد: تاکنون ۴۷۱ سبد معیشتی و ۷۱ مورد غیرمعیشتی به ارزش ٢ میلیارد و ۱۴۱ میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شده است.

۵۲ پایگاه و پست‌های ثابت و سیار جمعیت هلال‌احمر در اجرای طرح‌های نوروزی و خدمت رسانی به مسافران فعال است، این پایگاه ها و پست‌های ثابت و سیار در طرح های نوروزی در حوزه جوانان، داوطلبان و امداد و نجات فعالیت دارند.