۸ فروردین ۱۳۹۴، ۱۴:۰۸
کد خبر: 81553295
T T
۰ نفر
بهره مندی بیش از 235 هزار مسافر نوروزی از خدمات تیم های سحاب

تهران - ایرنا - رییس سازمان جوانان هلال احمر از بهره مندی 233 هزار و 612 نفر از خدمات تیم های دوچرخه سوار و پیاده سازمان جوانان هلال احمر در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش ایرنا از سازمان جوانان هلال احمر، وحید قبادی دانا گفت: امسال طرح سحاب(سامانه حركت های امدادی و بشر دوستانه) سازمان جوانان هلال احمر در مناطق تفریحی و پر مسافر دایر است و در این طرح اعضای سازمان جوانان هلال احمر به صورت پیاده و یا با دوچرخه خدمات فرهنگی و امدادی متنوعی به مسافران محترم ارائه می دهند.

وی با بیان اینكه این تیم ها با گشت زنی در مكان های پرتجمع سعی در ایمن سازی مكان های پرخطر نیز دارند، افزود: در 10 روز گذشته اعضای حاضر در طرح سحاب به آسیب دیدگان در پارك ها، تصادفات و مواردی كه امكان ارائه خدمات كمك های اولیه موجود بوده كمك رسانی كرده اند.

قبادی دانا همچنین از ارائه خدمات متنوع فرهنگی در قالب این طرح خبر داد و افزود: اعضای طرح سحاب با حضور در مراكز گردشگری، پارك ها و مناطق پر مسافر بروشور، كتابچه و اقلام فرهنگی متنوعی را در اختیار مسافران قرار می دهند.

وی به آمار تعداد مراجعه كنندگان به پست های سیار(سحاب) و ثابت(چادرهای سازمان جوانان) اشاره كرد و گفت: در 10 روز گذشته سه میلیون و 500 هزار مسافر به پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مراجعه كرده و از خدمات مختلف سازمان جوانان هلال احمر بهره مند شده اند.

بر اساس این گزارش، اكیپ های‌ گشت‌ سیار ‌سحاب به گروه های امدادی و بشردوستانه سازمان یافته ای گفته می شود كه در قالب تیم های دونفره (بصورت پیاده یا دوچرخه سوار) با رویكرد ‌پیشگیری و ایمن ‌سازی‌ جهت ‌ارائه ‌خدمات در ایام مسافرت هم میهنان در اوقات اوج تردد، تجمع و تراكم آنان در شلوغ ترین و مسافرپذیرترین‌ اماكن ‌و مناطق و آسیب‌ پذیرترین ‌نقاط‌ و سایر مراكز و مجموعه‌های‌‌ فرهنگی و فراغتی ‌محل ‌اجتماع ‌‌و اطراق مسافرین درمحدوده زمانی معین مبادرت به گشت می كنند.

اولویت این اكیپ ها، شناسایی، پیش‌ بینی، كنترل و مهار علل آسیب پذیری، پایش، پیشگیری و بازداری و ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در حوادث‌‌ انسانی ‌و زیست‌ محیطی است.

اجتمام ** 1880 ** 1071