۶ هزار مسافر نوروزی در آذربایجان شرقی به پویش بهبود رفتارهای ترافیکی پیوستند

تبریز - ایرنا - معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با اشاره به نقش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کاهش تصادفات افزود: ۶ هزار و ۴۰ نفر از مسافران نوروزی با مراجعه به پست‌های جوانان هلال احمر و امضای میثاق نامه؛ به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوسته اند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، رامین سلیمانی روز چهارشنبه از بهره مندی بیش از ۲۷ هزار مسافر از خدمات ۶۱ پست نوروزی جوانان هلال احمر در سراسر استان خبر داد و افزود: از آغاز این طرح در ۲۵ اسفند سال گذشته تا کنون، این تعداد مسافر به پست های نوروزی جوانان هلال احمر مستقر در سراسر استان مراجعه و از خدمات این جمعیت بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: در این مدت به ۹ هزار ۵۰۷ مسافر خدمات ایمنی و سلامت و سه هزار و ۸۷ مسافر خدمات و مهارت‌های امدادی و بشردوستانه از سوی اکیپ‌های ثابت و سحاب خدمات ارایه شده است.

سلیمانی ادامه داد: سه هزار و ۱۴۷ کودک نیز از امکانات و فضای دوستدار کودک اکیپ های نوروزی هلال احمر استفاده کرده و به انجام بازی‌های بومی محلی پرداخته و در ایستگاه نقاشی حضور یافته و با جمعیت هلال احمر و کانون غنچه‌های هلال احمر آشنا شدند.

وی همچنین با بیان اینکه مهیا کردن مقدمات فریضه نماز مورد توجه جمعیت هلال احمر است، گفت: در مکان هایی که مسجد و نماز خانه در دسترس نبود خیمه های نماز از سوی این جمعیت مستقر شده اند.
معاون امور جوانان همچنین با اشاره به تشکیل کمیته محیط زیست در جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به حضور گسترده مردم در فضای سبز و جنگل ها و مراتع، جمعیت هلال احمر تاکنون اقدام به توزیع ۲ هزار ۲۴۳ اقلام زیست محیطی در بین مسافران کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ اکیپ سحاب (پست سیار) در شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی در حال فعالیت و خدمت رسانی امدادی به مسافران نوروزی است، اعلام کرد: ۴۳ فضای دوستدار کودک فعال در استان وجود دارد که با مشارکت ۳۷۶ جوان هلال احمر خدمات ارائه می دهند.

پویش ملی بهرفت چند سالی است که از سوی جمعیت هلال احمر با دعوت رانندگان و مسافران برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش تصادفات راه‌اندازی شده است، و مسافران با پیوستن به این پویش عهد می‌کنند که رانندگی ایمن در سفر خود داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha