تربت حیدریه - ایرنا - فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: با وجود قرارگرفتن این شهرستان در محور ترانزیتی شرق کشور و حجم بالای سفرهای گردشگری و زیارتی، سوانح رانندگی تعطیلات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۷۵ درصد کاهش یافت.

علی اکبر کی‌پور شامگاه یکشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: فقط یک سانحه منجر به فوت در راه‌های بین شهری تربت حیدریه و پیش از آغاز سال جدید رخ داد که متاسفانه بر اثر آن یک نفر از هموطنان جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: چند مورد سانحه رانندگی دیگر نیز طی تعطیلات نوروزی در راههای بین شهری تربت حیدریه رخ داد که بجز خسارت مالی صدمه یا آسیب جدی به مسافران و گردشگران وارد نشد.

فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: کاهش سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی تربت حیدریه در حالی رخ داد که طی چند روز از تعطیلات نوروزی امسال شاهد بارندگی و مه‌گرفتگی در بیشتر راه‌های خراسان رضوی بودیم و البته ستاد تسهیلات سفر شهرستان بویژه دستگاه‌های مرتبط همچون راهداری و پلیس راه عملکرد قابل قبولی در این زمینه داشتند.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار ارائه شده ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خراسان رضوی، تربت حیدریه جزو ۵ شهرستان اول استان است که کمترین سوانح رانندگی و تلفات و خسارات ناشی از آن داشته است.

وی با بیان اینکه امروز و همزمان با روز طبیعت نیز گزارشی از سوانح رانندگی یا دیگر حوادث تلخ در سطح شهرستان گزارش نشد، گفت: جزئیات بیشتر مسائل ترافیکی طی روزهای آینده اعلام می‌شود.

کی‌پور افزود: یکی از دلایل کاهش سوانح رانندگی نوروز امسال در راه‌های ارتباطی تربت حیدریه همکاری و پشتیبانی بخشداران و دهیاران از عوامل جاده‌ای و امداد و نجات بود به نحوی که می توان گفت نیروهای داوطلب نقش پلیس راهداری را ایفا کردند.

وی ادامه داد: با وجود چند نوبت بارندگی و جاری شدن روان‌آبها و وقوع سیلاب در تربت حیدریه طی تعطیلات نوروز، خسارت جدی به تاسیسات شهری یا روستایی وارد نشد مضافا اینکه شادمانی کشاورزان شهرستان را به دنبال داشت.

تربت حیدریه در دالان ارتباطی شرق ایران استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور همچون هرمزگان، اصفهان، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را به مشهد مقدس متصل می کند و میانگین تردد در کمربندی این شهرستان ۱۰ هزار خودرو در شبانه‌روز است.

حدود ۴۰۰ اثر تاریخی و جاذبه گردشگری در تربت حیدریه وجود دارد که ۹۰ مورد آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است که تا پایان دهم فروردین ماه جاری افزون بر ۲۱۰ هزار نفر گردشگر از آن دیدن کردند.

برچسب‌ها