سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: بیش از ۸۱ هزار و ۷۰۰ مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه این جمعیت بهره‌مند شدند.

پیام جلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در بیست و سومین طرح ملی خدمات بشر دوستانه به مسافران نوروزی سال ۱۴۰۲ با شعار "جوانان هلال، سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی"، جوانان این جمعیت در ۱۵ پست ثابت و سیار خدمات لازم را ارائه دادند.

وی افزود: این طرح با هدف مشارکت جوانان در فعالیت‌های بشردوستانه، افزایش روحیه امید، نشاط اجتماعی، تامین سفری سالم و ایمن در ورودی شهرستانها و مسیر های پرتردد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به عملکرد پست‌های جوانان در ایام نوروز، اضافه کرد: در این پست‌ها ۶۹۲ نفر روز فعالیت ثبت شد و خدماتی مانند بهره‌مندی بیش از سه هزار و ۳۰۰ کودک از فضای شاد و متنوع دوستدار کودک این پست ها با حضور تیم های سحر ارایه شد.

به گفته وی خدمات امدادی و بشردوستانه در مراکز پر تردد و مکان های تاریخی گردشگری شهرستان ها توسط تیم سحاب به پنج‌هزار و ۴۵۳ نفر و بهره‌مندی سه‌هزار و ۲۲۴ مسافر از خیمه‌های نماز از دیگر این خدمات بود.

جلالی اظهار کرد: مسافران نوروزی، ضمن پیوستن به پویش ملی بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) با امضای میثاق‌نامه نسبت به رعایت قوانین رانندگی و داشتن سفری ایمن متعهد شدند و بیش از ۱۱ هزار اقلام فرهنگی و زیست محیطی در این طرح توزیع شد.

وی گفت: در مدت زمان برگزاری طرح در پست‌های ثابت و سیار، مسافران از خدمات آموزشی و مهارتی امدادی توسط مربیان آموزشی جمعیت هلال احمر استان بهره‌مند شدند.

جلالی با اشاره به فعالیت جوانان در روز ۱۳ فروردین گفت: در روز طبیعت تیم های سحاب با هدف آموزش پویش ۱۰۰×۱۰۰ برای مراقبت از نهال های کاشته شده با شعار" یک روز درختکاری، یک عمر نگهداری"، اقدام به کاشت درخت و پاکسازی محیط زیست کرده و طرح ابتکاری را با توزیع کیسه زباله، هدیه کتاب و اقلام در مقابل تحویل گرفتن سبزه ها اجرا کردند.

جلالی با اشاره به فعالیت جهادی و ارزشمند جوانان و نجاتگران افزود: در ایامی که همه خانواده‌ها در کنار هم بودند نیروهای هلال احمر در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات ارزشمند به هموطنان بودند که جای تقدیر دارد.