یزد- ایرنا- پروژه مجتمع فرهنگی، ورزشی شهر حمیدیا یزد در محلات قاسم نقی (قاسم آباد جدی ) و اسدآباد بعد از اجرای عملیات اسکلت بتنی رها شده که با توجه به کمبود فضاهای فرهنگی، تکمیل این مجتمع از مطالبات شهروندان این شهر است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی اولین مجتمع فرهنگی، ورزشی شهر حمیدیا در ۲ طبقه و در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع در محلات قاسم‌نقی و اسدآباد این شهر، شامل ۲ سالن ورزشی، یک سالن چند منظوره، یک کتابخانه ویژه گروه سنی کودکان و یک قرائت خانه است که ساخت آن از ۱۷ مرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شد، محوطه این مجموعه به گونه‌ای طراحی شده که شهروندان می‌توانند در فضای باز آن رویدادهای مختلف را برگزار کنند و همچنین این پروژه دارای یک سالن ۲۵۰ نفره چند منظوره برای استفاده به عنوان قرائت خانه و محلی برای برگزاری همایش و برنامه‌های نمایشی است.

برای پرکردن اوقات فراغت نسل جوان و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان دختر و پسر وجود اینگونه مراکز فرهنگی و ورزشی بسیار حیاتی است که امیدواریم با جدیت مجدد شاهد رونق ساخت و تکمیل آن باشیمتکمیل این مجتمع فرهنگی علاوه بر افزایش قابل توجه سرانه فضاهای فرهنگی در شهر حمیدیا، در جلوگیری از بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی، تاثیر مستقیم دارد و یکی از مطالبات شهروندان این شهر شتاب بخشی به عملیات اجرایی آن است.

عملیات اجرایی فاز یک مجتمع فرهنگی، ورزشی اندیشه شامل اجرای کامل اسکلت بتنی به اتمام رسیده ولی بیش از ۶ ماه است که فاز دوم آن هنوز شروع نشده و این مسئله موجب نارضایتی شهروندان شده است.

در این خصوص تعدادی از شهروندان به خصوص جوانان شهر حمیدیا در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا ) مرکز یزد ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای ایجاد این مرکز فرهنگی و ورزشی در یکی از مناطق محروم شهر حمیدیا، تکمیل و بهره‌برداری کامل آن را خواستار شدند.

رضا زارع از جوانان شهر حمیدیا و از ساکنان محله قاسم نقی با بیان اینکه در این منطقه با وجود جمعیت زیاد نسبت به برخی از محلات دیگر شهر، امکانات فرهنگی و ورزشی مناسب و کافی وجود ندارد، اظهار داشت: یکی از مطالبات خانواده‌ها تکمیل و راه‌اندازی مجتمع فرهنگی ورزشی اندیشه به مظنور جذب جوانان و نوجوانان است.

فاطمه ترابی یکی از بانوان ساکن در منطقه نیز با تبیین اهمیت ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی برای استفاده اقشار مختلف به خصوص نسل جوان و گروه دختران، گفت: عملیات اجرایی فاز اول طرح با جدیت در منطقه صورت گرفت ولی برای فاز دوم شاهد کندی کار هستیم که ضرورت دارد در این خصوص متولیان امر اقدام کنند.

وی توسعه مراکز فرهنگی ورزشی در مناطق محروم و حاشیه شهر را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و گفت: برای پرکردن اوقات فراغت نسل جوان و شکوفایی استعدادهای آنان ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی بسیار حیاتی است .

کاظم علیزاده هم که ساکن شهر حمیدیا در محله اسدآباد و دارای شغل آزاد است، گفت: ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی در مناطق کمتر برخوردار یک ضرورت و موجب پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص در بین نسل جوان می شود و انتظار شهروندان حمیدیا تکمیل هرچه سریعتر این مجتمع است تا ساکنان مناطق پیرامون آن از خدمات این مرکز برخوردار شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون برای ساخت این مجتمع توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر حمیدیا صورت گرفته است، ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری مجتمع با توجه به بخش هایی که برای آن در نظر گرفته شده است ، بخش قابل توجهی از نیاز فرهنگی و ورزشی ساکنان محدوده این مجتمع به ویژه نسل جوان را پاسخ می‌دهد.

رضا دهقان منشادی از فرهنگیان پیشکسوت ساکن در شهر حمیدیا نیز با بیان جمعیت قا بل ملاحظه محله قاسم آباد این شهر و کبود برخی امکانات فرهنگی و ورزشی برای غنی‌سازی اوقات فراغت نسل جوان از شورای اسلامی و شهرداری حمیدیا خواست با سرعت بخشی به اجرای این طرح ، امسال آن را آماده بهره برداری کنند.

شهردار شهر حمیدبا در خصوص وضعیت اجرای این طرح به ایرنا گفت: کلیات طرح مجتمع فرهنگی ورزشی اندیشه غدیر در محلات قاسم نقی و اسدآباد این شهر به تصویب رسیده و انشاءالله تا ۲ هفته آینده جزئیات آن هم تصویب و در خصوص انتخاب پیمانکار از طریق سامانه ستاد الکترونیک دولت کار انجام می‌شود.

مرادعلی الله‌وردی با بیان اینکه هزینه اجرای کامل این پروژه در حال برآورد است، افزود: یکی از دلایل کندی اجرای این طرح تورم است و هدف شهرداری و شورای اسلامی تکمیل و بهره‌برداری آن در کوتاه ترین زمان ممکن برای ارائه خدمات به آحاد مردم است .

شهرحمیدیا با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان یزد است که از محله‌های رحمت‌آباد ، نجف‌آباد ، قاسم‌آباد جدید (قاسم نقی)، اسدآباد، شهرک قدس ، شهرک کوثر و شهرک لاله تشکیل شده‌است.