۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبر: 85142982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه یزد: مساجد کانون‌ غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان شود

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر ایجاد شورای عالی مساجد در استان گفت: مسجد، کانون شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است و امروز نیز در برابر هجمه فرهنگی دشمن از طریق جذب جوانان و نوجوانان با برنامه ریزی مناسب برای غنی سازی اواقات فراغت آنان در این مکان های فرهنگی اقدام شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی استان یزد با تاکید بر ایجاد سازوکار مناسب برای جذب نسل جوان جامعه به مساجد اظهار داشت: هم اکنون از جمعیت ۲۸۰ هزار نفری دانش آموزی استان بخش ناچیزی جذب برنامه های فرهنگی و آموزشی مساجد می شوند و باید با برنامه ریزی مناسب این قشر بیش از پیش با مسجد پیوند داشته باشند.

وی با استناد به فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت نقش مساجد در جامعه یادآور شد: بخش قابل توجهی از نسل جوان جذب فضای مجازی شده اند، این بخش از جامعه را باید با برنامه های متنوع به سمت مساجد هدایت کرد.

آیت الله ناصری همکاری همه دستگاه های فرهنگی به منظور تقویت برنامه های آموزشی و تربیتی مساجد را مورد تاکید قرار دارد.

استاندار یزد: ظرفیت حسینیه‌ها و مساجد برای برگزاری برنامه های فرهنگی استفاده شود

استاندار یزد نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های تشکل های مردمی فعال در زمینه های مختلف فرهنگی، مشکلات تامین هزینه مکان مناسب است و این در حالی است که تعداد زیادی مسجد و حسینیه در استان با حداقل زمان استفاده وجود دارد، بنا بر این برای رفع مشکلات این بخش از ظرفیت این فضاهای دینی و فرهنگی برای تشکل ها می توان استفاده کرد.

مهران فاطمی عملکرد کانون های فرهنگی مساجد استان را موفق ارزیابی کرد و افزود: نیاز به ایجاد یک مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان احساس می شود که این مهم را می توان با محوریت و هماهنگی فرهنگ و ارشاد، تبلیغات اسلامی، اوقاف و معاونت فرهنگی شهرداری ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: تنوع بخشی به فعالیت های مساجد و برگزاری برنامه های مختلف آموزشی و تربیتی بستر را برای جذب هرچه بیشتر نسل جوان به این مکان های دینی و فرهنگی فراهم می سازد.

استاندار یزد در خصوص طرح ساماندهی اوقات فراغت استان در آستانه فصل تابستان بر تشکیل نشست فوق العاده ستاد این بخش تاکید کرد و یادآور شد: ۲ سال قبل، ایجاد یک سامانه سراسری برای برگزاری دوره های اوقات فراغت که در آن تمامی بخش های فعال در این زمینه موظف به اعلام دوره ها، هزینه آن و ثبت نام از طریق این سامانه باشند، در دستور کار قرار گرفت اما هنوز هم این موضوع عملیاتی نشده که در صورت راه اندازی آن اطلاع رسانی و جلوگیری از ارائه دوره های آموزشی با هزینه نامتعارف قابل پیشگیری است.

مسئول ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان یزد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های سال گذشته و برنامه های امسال این کانون اظهار داشت: هم اکنون ۸۵۰ کانون فرهنگی در مساجد استان فعال است که برای برگزاری دوره و آموزش در تابستان امسال در ۴۰۰ مسجد برنامه ریزی صورت گرفته است که در صورت حمایت و تامین اعتبار، آمادگی لازم برای افزایش مشارکت تا ۷۰۰ مسجد نیز در این طرح وجود دارد.

محسن رستگاری شعار امسال کانون های فرهنگی مساجد را "مسجد کانون نشاط" عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۷۳ عنوان برنامه آموزشی در کانون های مساجد در قالب چهار هزار و ۲۶۰ کلاس با حضور بیش از ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: در قالب طرح طراوات نیز ۲۰۰ مسجد برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی کرده اند که در قالب این طرح رشته های روز و مورد نیاز به علاقه مندان آموزش داده می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha