سمنان- ایرنا- رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و راهکار اساسی در مبارزه با اعتیاد تولید ثروت از طریق کارآفرینی و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا نبی روز سه‌شنبه در مجمع خیران یاری‌گران زندگی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: خیران در طرح یاری‌گران زندگی به دنبال اشتغالزایی و تولید ثروت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و زندانیان دارای پابند الکترونیک هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی، تلاش و کوشش رمز موفقیت و رسیدن به تعالی است و رمز موفقیت‌های کشورهای پیشرفته تلاش و کارآفرینی بر پایه خلاقیت است.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: کارآفرینی با تکیه بر علم و خلاقیت موجب تولید ثروت، اشتغالزایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و انتظار می‌رود خیران بیش از پیش در این بخش همراهی کنند.

وی تصریح کرد: آزادی ۱۳۰ زندانی بدهکار در استان سمنان را متقبل می‌شوم.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: افزود: استان سمنان ظرفیت پذیرش سرریز جمعیت تهران را دارد و جذب سرمایه‌گذاران در این استان باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: تا سه سال آینده استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی و سمنان با مشکل تامین نیروی انسانی برای واحدهای تولیدی مواجه خواهند شد که نشان از هشدار پیری جمعیت است.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور افزود: بازار کار سمنان تشنه نیروی انسانی و کارآفرینی است و می‌توان با وحدت و همدلی در زمینه اشتغالزایی در این استان گام‌های ارزشمندی برداشت.

ساماندهی ۶۳۰ نفر در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر استان سمنان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان نیز در این نشست گفت: میانگین شیوع اعتیاد در استان بر ‌پایه اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر پایین‌تر از میانگین کشوری و حدود ۳۳ و هفت دهم درصد است.

جعفر معینیان افزود: ۶۳۰ نفر در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر استان ساماندهی شدند.

وی بیان کرد: کشف سه‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری ۲ هزار و ۹۴۵ متهم در زمینه موادمخدر نتیجه تلاش‌های انجام شده در استان سمنان است.

معینیان تصریح کرد: ۱۲۶ مرکز درمانی دولتی و خصوصی با ۱۵۰ پزشک و روانپزشک در استان سمنان به شهروندان برای رهایی از دام اعتیاد خدمات‌رسانی می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۴۵۰ هزار نفر در زمینه پیشگیری با هدف مبارزه با اعتیاد و فرهنگ‌سازی در این زمینه در بین اقشار مختلف و محلات شهری، روستایی، و کاری، آموزش دریافت کردند.

وی ادامه داد: سمنان از لحاظ وسعت ششمین استان پهناور کشور است و با توجه به پراکندگی استان، مشارکت اجتماعی و همراهی آحاد جامعه در پیشگیری از اعتیاد یک ضرورت است.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌ها ۸۰ درصد جمعیت استان سمنان در بخش شهری و ۲۰ درصد در بخش روستایی سکونت دارند و ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در سن ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به واسطه برگزاری منظم و اقدامات در حوزه مبارزه با اعتیاد، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.