رییس مجمع خیرین یاریگران زندگی: راه پیشگیری از اعتیاد کارآفرینی است

سمنان- ایرنا- رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: برنامه‌ریزی در زمینه پیشگیری از اعتیاد و راهکار اساسی در مبارزه با اعتیاد تولید ثروت از طریق کارآفرینی و اشتغالزایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا نبی روز سه‌شنبه در مجمع خیران یاری‌گران زندگی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان افزود: خیران در طرح یاری‌گران زندگی به دنبال اشتغالزایی و تولید ثروت برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و زندانیان دارای پابند الکترونیک هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی، تلاش و کوشش رمز موفقیت و رسیدن به تعالی است و رمز موفقیت‌های کشورهای پیشرفته تلاش و کارآفرینی بر پایه خلاقیت است.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: کارآفرینی با تکیه بر علم و خلاقیت موجب تولید ثروت، اشتغالزایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و انتظار می‌رود خیران بیش از پیش در این بخش همراهی کنند.

وی تصریح کرد: آزادی ۱۳۰ زندانی بدهکار در استان سمنان را متقبل می‌شوم.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور گفت: افزود: استان سمنان ظرفیت پذیرش سرریز جمعیت تهران را دارد و جذب سرمایه‌گذاران در این استان باید مورد توجه باشد.

وی بیان کرد: تا سه سال آینده استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی و سمنان با مشکل تامین نیروی انسانی برای واحدهای تولیدی مواجه خواهند شد که نشان از هشدار پیری جمعیت است.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور افزود: بازار کار سمنان تشنه نیروی انسانی و کارآفرینی است و می‌توان با وحدت و همدلی در زمینه اشتغالزایی در این استان گام‌های ارزشمندی برداشت.

رییس مجمع خیرین یاریگران زندگی: راه پیشگیری از اعتیاد کارآفرینی است

ساماندهی ۶۳۰ نفر در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر استان سمنان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان نیز در این نشست گفت: میانگین شیوع اعتیاد در استان بر ‌پایه اعلام ستاد مبارزه با مواد مخدر پایین‌تر از میانگین کشوری و حدود ۳۳ و هفت دهم درصد است.

جعفر معینیان افزود: ۶۳۰ نفر در طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر استان ساماندهی شدند.

وی بیان کرد: کشف سه‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری ۲ هزار و ۹۴۵ متهم در زمینه موادمخدر نتیجه تلاش‌های انجام شده در استان سمنان است.

معینیان تصریح کرد: ۱۲۶ مرکز درمانی دولتی و خصوصی با ۱۵۰ پزشک و روانپزشک در استان سمنان به شهروندان برای رهایی از دام اعتیاد خدمات‌رسانی می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ۴۵۰ هزار نفر در زمینه پیشگیری با هدف مبارزه با اعتیاد و فرهنگ‌سازی در این زمینه در بین اقشار مختلف و محلات شهری، روستایی، و کاری، آموزش دریافت کردند.

وی ادامه داد: سمنان از لحاظ وسعت ششمین استان پهناور کشور است و با توجه به پراکندگی استان، مشارکت اجتماعی و همراهی آحاد جامعه در پیشگیری از اعتیاد یک ضرورت است.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌ها ۸۰ درصد جمعیت استان سمنان در بخش شهری و ۲۰ درصد در بخش روستایی سکونت دارند و ۵۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در سن ۱۵ تا ۶۴ سال قرار دارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به واسطه برگزاری منظم و اقدامات در حوزه مبارزه با اعتیاد، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha