جیرفت- ایرنا- در نخستین روز جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان در جیرفت همه ۱۶ گروه شرکت کننده در برنامه‌ای فشرده در میان استقبال گرم مردم جیرفت به اجرای برنامه پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اجراها از ساعت ۱۷ عصر سه‌شنبه و همزمان با گرمای نزدیک به ۴۰ درجه در پارک ولیعصر(عج) جیرفت آغاز شد و تا اتمام، هفت ساعت به طول انجامید که ساعت به ۱۲ نیمه شب رسید اما هنوز خانواده هایی با اشتیاق به دیدن اجراها ادامه دادند.

اجرای تئاترهای خیابانی رضوی از سراسر کشور آنقدر جذاب بود که جمعیت زیادی از خانواده ها و جوانان که برای دیدن اجرای یک تئاتر فراتر از تصور بود جمع شدند و از این رویداد فرهنگی و هنری دیدن کردند.

بازیگران و کارگردانان کارها هم با اینکه از جای جای کشور به جیرفت گرمسیر آمده بودند و به این آب و هوا عادت نداشتند تحت تاثیر اشتیاق و خونگرمی مردم، بیش از همیشه برای اجرا انرژی می گرفتند و پرشور به ایفای نقش می پرداختند.

اجرای یادگاری به کارگردانی احسان بحرینی از جیرفت، اجرای همه مکان، همه زمان به کارگردانی میثم گروهی از فاریاب، اجرای امام رئوف، ضامن آهو به کارگردانی جواد آقاپور از آمل، اجرای زندگی با طعم باروت به کارگردانی آرزو جعفری از جیرفت، اجرای خشت عاشقی به کارگردانی حمید ابری از مشهد و اجرای هاوار به کارگردانی مشترک سمیرا سلیمانی و کاوه محمدزاده از سقز برخی از نمایش هایی بودند که در نخستین روز از این جشنواره ملی به اجرا پرداختند.

اجرای ابدی به کارگردانی محمد قدیمی از تهران، اجرای حکایت زنی که آبستن مهر بود به کارگردانی هاشم پورمحمدی از کرمانشاه، اجرای از بال تا بال به کارگردانی آرش رضایی از ازنا، اجرای پانما اینجاست به کارگردانی مجید کاظم زاده مزدهی از رشت و اجرای آقای خاص به کارگردانی حسنا قبادی از ایلام برخی دیگر از اجراهای روز نخست این جشنواره ملی بودند.

همچنین اجرای غریب نامه به کارگردانی سما سیمرغی از مرند، اجرای باران طلا به کارگردانی مهدی روزبهانی از ملایر، اجرای وعده سرخرمن به کارگردانی سید محسن هاشمی از تربت حیدریه، اجرای بساط به کارگردانی امیر امینی از لاهیجان و اجرای هشت خان به کارگردانی آدینه رحیم نژاد از قرچک به معرض دید عموم گذاشته شدند.

در روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت نیز گروه های نمایش خیابانی از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در مدارس جیرفت به اجرای برنامه می پردازند و در ساعت ۱۶ تا ۲۳ نیز همچون روز قبل در پارک ولیعصر(عج) جیرفت میزبان شهروندان هستند.

در روز پنجشنبه و آخرین روز جشنواره یک کارگاه آموزشی در نوبت صبح برگزار می شود و ساعت ۱۹ هم جشنواره با مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

شهرام کرمی، کوروش زارعی، سیروس همتی و علیرضا استادی اعضای هیات داوران جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی جنوب کرمان را تشکیل می دهند.