۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبر: 85108789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶ جشنواره رضوی با رویکرد عدالت فرهنگی در استان‌ها برگزار می‌شود

جیرفت- ایرنا- مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) گفت: ۱۶ جشنواره را با رویکرد عدالت فرهنگی به میدان فعالیت‌های ترویجی، فرهنگی و هنری در استان های مختلف آوردیم.

به گزارش ایرنا، مرتضی سعیدی زاده شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جیرفت با اشاره به اینکه ایرانیان هم میزبان و هم مهمان امام رئوف هستند اظهار کرد: فرهنگ ملی و دینی ما بعد از حضور امام رضا(ع) در ایران در هم تنیده شده است.

وی با بیان اینکه پیام علی ابن موسی الرضا(ع) به ما مدارا با مردم است که نیمی از عقل و خردمندی محسوب می شود ادامه داد: مدارا گمشده جامعه ماست و جامعه با باید مدارا عجین شود تا برای ساختن ایرانی بزرگ، زندگی مهربانانه‌ای داشته باشیم.

سعیدی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در جنوب کرمان گفت: قرار است این جشنواره تا چند سال در این استان باقی بماند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) اضافه کرد: شب میلاد امام رضا(ع) در مشهد هم جشن ملی را با حضور برگزیدگان جشنواره‌های رضوی برگزار می‌کنیم.

جشنواره رضوی و ظهور استعدادهای جدید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هم در این آیین گفت: جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی در راستای فرهنگ و اشاعه فرهنگ رضوی در جنوب کرمان جریان‌ساز بود.

بهرام مسلمی مهنی افزود: این جشنواره همدلی را بین هنرمندان، علاقه مندان و دلدادگان ایجاد و ثابت کرد دل‌های مشتاق با هر رنگ و شکلی مشتاق امام رضا (ع‌) هستند.

وی با بیان اینکه در تمام آثار هنرمندان لطف، مهر و ارادت رضوی جاری و ساری بود اضافه کرد: هنرمندان عشق خود را به اهل بیت و امام رئوف ثابت کردند.

مسلمی مهنی با اشاره به اینکه جشنواره رضوی موجب افزایش معرفت و ظهور و بروز استعدادهای جنوب کرمان و کشور می‌شود ادامه داد: جشنواره خوب پیش رفت اما تا مرحله ایده آل و آرمانی هنوز فاصله دارد و همت، تلاش و همراهی مشارکت همه مسئولان را می طلبد.

۱۶ جشنواره رضوی با رویکرد عدالت فرهنگی در استان‌ها برگزار می‌شود

به گزارش ایرنا در این آیین از رضا ایرانمنش هنرمند، رزمنده و جانباز جیرفتی هم تجلیل به عمل آمد که حضور او با واکنش های گسترده و اشتیاق بالایی همراه شد.

کوروش زارعی یکی از داوران جشنواره در این آیین با اشاره به اینکه ایرانمنش یک پدیده و استعداد هنری خاص است گفت : اگر امروز در آرامش زندگی می کنیم مرهون رزمندگانی همچون رضا ایرانمنش هستیم.

علیرضا استادی یکی دیگر از داوران هم با بیان اینکه رضا ایرانمنش بیش از ۳۰ سریال ارزنده و فاخر را کار کردند اظهار کرد: کاش سالن، مکان یا خیابانی به نام ایرانمنش در شهر زادگاهش نامگذاری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha