خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: محتوا محوری در برنامه‌های آیین ارتحال امام خمینی(ره) با محوریت مردم برگزار شود.

به گزارش ایرنا،«حمید کمانکش» روز یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد ارتحال امام خمینی(ره) در خمین، افزود: جهان وامدار امام راحل است و آیین ارتحال ایشان باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی را برای شناخت کامل از دین بر پایه دیانت سیاستمداری و پایه‌گذاری کرد.

فرماندار خمین ادامه داد: امام خمینی(ره) در راستای تحقق بخشیدن به آرمان‌های دینی حرکت کرد و ابعاد مختلف این شخصیت بزرگ باید به خوبی به جامعه و دنیا معرفی شود.

کمانکش اظهار کرد: خمین زادگاه امام خمینی(ره) است و ویژه برنامه‌های ولادت و ارتحال ایشان در این شهرستان باید پررنگ شود.

وی عنوان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی از ۱۱ تا ۱۵ خردادماه امسال برای آیین ارتحال امام خمینی(ره) در خمین تدارک دیده شده است و دستگاه‌های اجرایی باید از تمام ظرفیت خود برای برگزاری مطلوب این آیین استفاده کنند.

فرماندار خمین بر انتقال آموزه‌ها و آرمان‌های امام راحل به نسل جدید تاکید کرد و گفت: ویژه‌برنامه روز ۱۴ خرداد با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، اجرای مرحله شهرستانی رویداد ملی شعر روح الله، نشست هم اندیشی خبرگانی و نخبگانی تحول و پیشرفت خمین، اختتامیه رویداد ملی شعر روح الله و یادواره شهدای روستای یوجان از جمله برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خمین است.

امام جمعه خمین هم در ادامه این نشست گفت: مردم بصیر خمین به معمار کبیر انقلاب اسلامی علاقه و ارادت ویژه دارند و انتظار است بستر حضور حداکثری مردم این شهرستان در آیین ارتحال امام خمینی(ره) بیش از پیش فراهم شود.

حجت‌الاسلام « سید قاسم میرصادقی» ادامه داد: کردار و گفتار امام خمینی(ره) ایشان را از سایر شخصیت‌های جهانی متمایز کرده است و ابعاد شخصیتی امام راحل باید برای نسل جوان معرفی شود.

خمین به عنوان زادگاه امام خمینی(ره) در جنوب استان مرکزی واقع است.