فرماندار: هفته فرهنگی خمین فرصتی برای معرفی اندیشه‌های امام خمینی(ره) است

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: هفته فرهنگی خمین فرصت مناسبی برای معرفی شخصیت و اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره)، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،« حمید کمانکش» یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی خمین با محوریت هماهنگی هفته فرهنگی این شهرستان، افزود: این هفته فرهنگی از ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه برگزار می‌شود و برنامه‌های آن باید شایسته شخصیت امام راحل باشد و بسترساز شور و نشاط در زادگاه ایشان شود.

وی بیان کرد: شهرستان خمین بعنوان زادگاه امام راحل جایگاه ویژه‌ای دارد و هفته فرهنگی خمین باید به آیین سنتی تبدیل شود و هر سال همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در خمین برگزار شود.

فرماندار خمین یادآور شد: در ایام ارتحال امام راحل آیین‌های این مناسبت به شکل متمرکز در تهران برگزار می‌شود و برنامه‌های خمین در حاشیه قرار می‌گیرد و شایسته است که خمین در زمان ولادت امام خمینی (ره) آیین‌هایی ویژه‌ای برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی این شهرستان با عنوان «بر آستان آفتاب » در سه بخش برگزار می‌شود، گفت: این بخش‌ها شامل محتوایی، جانبی و برنامه‌ای تدارک شده است که در بخش محتوایی آن، هر روز پس از اقامه نماز مغرب و عشا، ۲ تا سه ساعت برنامه برگزار می‌شود.

کمانکش افزود: بخش دوم ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی خمین، شامل خدمات اجتماعی، مانند اردوهای جهادی، درمانی، سازندگی و توزیع بسته معیشتی است.

وی اظهار داشت: در بخش جانبی هفته فرهنگی خمین، برپایی نمایشگاه آثار، نامه و اشعار امام خمینی(ره) و جشنواره غذاهای محلی در نظر گرفته شده است.

فرماندار خمین ادامه داد: در برگزاری هفته فرهنگی خمین، کمیته‌هایی به شکل ملی، استانی و شهرستانی فعال شده است.

کمانکش اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از ظرفیت اقامتی استان مرکزی برای هفته فرهنگی خمین در اسکان مهمانان استفاده می‌شود.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و هنری در هفته فرهنگی خمین حضور دارند و این شهرستان میزبان چندین وزیر است.

فرماندار خمین، مردمی بودن، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود را از شاخص‌های ویژه برنامه‌های هفته فرهنگی خمین عنوان کرد.

کمانکش توضیح داد: هفته فرهنگی این شهرستان به شکل رسمی روز جمعه (۲۳ دی‌ماه) و همزمان با سالروز میلاد ۲ نور با حضور یکی از شخصیت‌های ملی گشایش می‌یابد.

وی، گشایش هفته فیلم و نمایش فیلم «فرزند صبح»، برگزاری نشست‌های تخصصی مسئولیت اجتماعی، زن در اندیشه امام راحل، پاسداشت مفاخر خمین، همایش ائمه‌جمعه استان مرکزی، نشست تخصصی عدالت تربیتی در اندیشه امام خمینی(ره)، نمایش فیلم برای دانش آموزان و خانواده‌ها، کارگاه‌های هنری، ادبی و شب شعر «بر آستان آفتاب»، را از جمله برنامه‌های تدارک شده برای هفته فرهنگی خمین بیان کرد.

فرماندار خمین افزود: ۳۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق‌تخصص در قالب امدادگران عاشورایی نیز در این هفته در شهرستان خمین حضور دارند و مشاوره‌های رایگان حقوقی و روانشناسی به شهروندان می‌دهند.

مشاور معاون فرهنگی، هنری و رسانه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: هدف موسسسه از برگزاری هفته فرهنگی خمین، ثبت این هفته در تقویم فرهنگی کشور است.

« علی محمدی» افزود: رویدادهای فرهنگی، هنری و گردشگری هفته فرهنگی خمین باید هرسال پررونق‌تر از سال قبل برگزار شود.

وی تاکید کرد: برگزاری این برنامه‌ها به انسجام و هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

هفته فرهنگی خمین از ۲۳ تا ۳۰ دی‌ماه جاری، همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha