امام خمینی(ره) مکتب اهل بیت (ع) را احیا کرد

خمین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) مکتب و راه اهل بیت (ع ) را احیا کرد و سبک زندگی، تفکر و اندیشه مردم را به سمت معنویت و اخلاق تغییر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌ الله قربانعلی دری نجف‌آبادی روز شنبه در آیین سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در حسینیه بیت تاریخی امام راحل در خمین، افزود: امام راحل پیش‌قراول مکتب انساز ساز بود و با انقلاب اسلامی عزت و سعادت را برای ملت ایران به ارمغان آورد. 

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی راه امام راحل را به خوبی ادامه دادند، بیان کرد: مقایسه دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی تاثیر مکتب امام خمینی(ره) در پیشرفت‌های نظامی، پزشکی، کشاورزی و علم آموزی را نشان می دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جهان را از منجلاب چپ، سکولار و سیطره استکبار جهانی نجات داد و امروز تمامی آزادیخواهان جهان پیرو مکتب ایشان هستند.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: ۳۰ درصد علت وضعیت اقتصادی کشور متاثر از جنگ اوکراین، کرونا و خشکسالی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: راه انقلاب را تاکنون درست پیموده‌ایم و کشور حدود پنج درصد با وضعیت ایده آل فاصله دارد.

وی افزود: ولایت فقیه میراث بزرگ امام راحل است و تبلور آن در شخصیت مقام معظم رهبری است که امروز ستون  وحدت و انسجام ملت قهرمان ایران محسوب می‌شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: ساخت فیلم عنکبوت مقدس نمونه ای از بی‌هنری انسان‌های خودفروخته است و آنها باید بدانند که در جامعه ایران اسلامی هیچ جایگاهی ندارند و ملت ایران پشتیبان و حامی هنرمندانی هستند که در هر جایگاهی نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب پایبند باشند.

فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: برنامه‌های سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره ) با رویکرد معرفت افزایی نسبت به شخصیت امام راحل در این شهرستان برنامه ریزی شد.

حمید کمانکش ادامه داد: هفتم تا ۱۷ خرداد ماه به‌عنوان دهه بزرگداشت امام خمینی(ره) در زادگاه امام راحل نامگذاری شد و برنامه‌های مختلف و متعددی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

وی مسابقات کتابخوانی ویژه عموم شهروندان و دانش آموزان، برنامه غروب فجرآفرین، رویداد شعر روح الله و آیین های عزاداری در مساجد خمین را از جمله برنامه‌های گرامیداشت سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد.

فرماندار خمین با اشاره به هدفگذاری طرح های مطالعاتی و کابردی بر آثار امام راحل افزود: پیش بینی می‌شود در سال آتی چندین اثر پژوهشی متناسب با نیاز جامعه رونمایی شود.

خمین بعنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی در سالروز ارتحال امام خمینی (ره)  میزبان اقشار مختلف مردم است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha