۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 84759405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین‌های ارتحال امام خمینی (ره ) با رویکرد معرفت افزایی در خمین برگزار شود

خمین - ایرنا - سرپرست فرمانداری خمین گفت: آیین‌های سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی با رویکرد معرفت افزایی و معرفی ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) برای نسل جوان برگزار شود.

به گزارش ایرنا، «حمید کمانکش» روز پنجشنبه در نشست هماهنگی ستاد ارتحال امام خمینی (ره )، افزود: معرفی خمین به‌عنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در سطح ملی و بین المللی به منظور توسعه معنوی و مادی شهرستان از دیگر اهداف برگزاری برنامه‌های مختلف در ۱۴ خرداد باشد.

وی تصریح کرد: هفت تا ۱۷ خرداد ماه به‌عنوان دهه بزرگداشت امام خمینی (ره ) با محوریت امام شناسی نامگذاری و آیین‌های ارتحال امام راحل در این هفت روز در خمین برگزار شود.

سرپرست فرمانداری خمین گفت:مسابقه کتابخوانی ویژه عموم شهروندان و اجرای سرود فرمانده با حضور دانش آموزان و خواننده این اثر به منظور اجرا در این دهه تدارک شده است.

کمانکش ، برگزاری کنگره بین المللی شعر روح الله در بیت تاریخی امام راحل را برنامه مهم و شاخص سالگرد ارتحال امام(ره) بیان کرد و افزود: دبیرخانه این کنگره نیز همزمان با اجرای مراسم در خمین راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیندگان حضرت امام خمینی(ره) را بهتر و بیشتر خواهند شناخت، اظهار داشت: این شهرستان منتسب به زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی است و تمام اقشار مردم این شهرستان وظیفه دارند نسبت به معرفی شخصیت امام خمینی(ره) نقش‌آفرینی کنند. 

کمانکش امام راحل را احیا کننده بُعد عرفانی تفسیر قرآن کریم بیان کرد و افزود: امام خمینی (ره) قبل از اینکه فقیه و سیاستمدار باشد، عارف بودند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) نیز در این نشست گفت: در سالروز ارتحال امام خمینی (ره ) هر ساله برنامه‌های مختلفی در بیت امام (ره) برگزار می‌شود و در دوران شیوع ویروس کرونا این برنامه ها تعطیل نشدند.

حجت الاسلام سید «محمدجواد رضوی » افزود: آیین ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی در خمین پس از حرم مطهر امام خمینی (ره) دومین آیین مهم ۱۴ خرداد در سطح کشور است.

وی یادآور شد: آیین معنوی ختم قرآن به نام امام خمینی(ره) در شب ارتحال در مساجد شهرستان خمین برگزار می‌شود.

خمین بعنوان زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha