اهواز - ایرنا - رییس هیات کشتی خوزستان گفت: این هیات در ارزیابی عملکرد فدراسیون، به عنوان سومین هیات نمونه در سطح کشور شناخته شد.

رمضان جمالپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان‌کرد: در این رتبه‌بندی که از سوی فدراسیون کشتی اعلام شد، استان خوزستان با عملکردی موفق در میادین داخلی و خارجی و از جمله مسابقات آسیایی و جهانی، عنوان سوم کشور را پس از استان های مازندران و تهران کسب کرد.

وی افزود: در این ارزیابی عملکرد مواردی همچون میزبانی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور، برگزاری کلاس مربیگری کشتی استاژ آقایان و بانوان، کسب عنوان قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف، برگزاری اردوهای تیم ملی در رده‌های مختلف، برگزاری مسابقات قهرمانی و لیگ استان در تمامی رده‌های سنی همچنین شرکت تیم های خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور مدنظر بوده است.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: جایگاه کشتی استان در سال‌های گذشته بسیار تنزل کرده بود اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال بین سه استان برتر کشور قرار گرفتیم که این موضوع مرهون تلاش تمام بزرگان و علاقه‌مندان به کشتی در استان است.

وی با بیان اینکه خوزستان از قطب های اصلی کشتی کشور محسوب می‌شود افزود: نباید به جایگاه خود در کشور قانع باشیم و باید با ارائه برنامه‌ای منسجم، به گسترش این رشته در استان و ارتقا جایگاه خود در کشور کمک کنیم.

جمالپور در پایان افزود: جا دارد از حمایت های فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در کسب این عنوان تشکر کنم و امیدوارم در سال جاری موفقیت‌های بیشتری برای کشتی خوزستان حاصل شود.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار خوزستانی در رشته کشتی فعالیت می کنند.