کرج – ایرنا- رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به تغییر رویکرد آموزشی به سمت کارآفرینی و مهارت محوری اعلام کرد: ۶۴ رشته مهارتی و کاربردی از سال گذشته تاکنون در این دانشگاه تاسیس شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسین کلانتری خلیل آباد روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: با تاسیس این رشته ها زمینه برای فراگیری آموزش های مهارتی و کاربردی در این دانشگاه فراهم شده ضمن آنکه تعدادی از رشته های فاقد متقاضی از دستور کار آموزشی خارج شد.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته نیز ۱۲ رشته کارشناسی ارشد جدید به دانشگاه آزاد اسلامی البرز ابلاغ شد، ادامه داد: حسابداری قضایی، حقوق عمومی، روانشناسی ورزشی، فیزولوژی ورزشی، مشاوره «اس اچ ای» مهندسی رایانه، معماری، مکانیک و مکانیک ساخت و تولید از جمله رشته های جدید این دانشگاه است.
وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۲ دانشکده مهارت و کارآفرینی با ۶۹ رشته در واحد کرج و هشتگرد راه اندازی شد که سه هزار و ۲۰۰ دانشجو جذب این رشته ها شد.
وی راه اندازی ۲ مرکز آموزشی جدید در طالقان و فردیس طی سال تحصیلی جاری را از دیگر اقدامات برشمرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: دانشکده بین الملل با جذب ۶۰۰ دانشجوی خارجی از مهرماه امسال در این دانشگاه فعالیت خود را آغاز می کند.
وی خاطر نشان کرد: از بین ۵۷۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور تاکنون هفت واحد آنها توانسته اند مجوز راه اندازی دانشکده بین الملل و جذب دانشجوی خارجی را دریافت کنند.
وی اظهار کرد: دانشجویان کشورهای افغانستان، عراق و سوریه و دیگر کشور ها از مهرماه وارد دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز می شوند.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به فعالیت دانشکده هوش مصنوعی با پنج هزار دانشجو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در صنایع برق و کشاورزی این دانشگاه گفت : برهمین اساس این دانشگاه مهرماه امسال میزبان همایش ملی و نمایشگاه هوش مصنوعی است.
کلانتری خلیل آباد با اشاره به تنوع رشته های علمی این دانشگاه و ظرفیت های آن گفت: همکاری با شهرداری ها و دهیاری های استان در قالب قراردادهای دوجانبه کلید خورده است.
وی همکاری فنی با شهرداری گرمدره کرج ، دهیاری های استان در حوزه های تخصصی را از جمله برنامه برشمرد.
دانشگاه آزاد اسلامی البرز دارای ۴۰ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا است .