۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85138719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه علوم پزشکی البرز مجوز جذب دانشجوی خارجی دریافت کرد

کرج – ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد: این دانشگاه موفق به دریافت مجوز دوره MBBS برای جذب دانشجویان خارجی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شد.

به گزارش ایرنا، دکتر شهروز یزدانی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: در اعتباربخشی و رتبه بندی ها همواره به علت عدم وجود مجوز پذیرش دانشجوی غیرایرانی شاهد کسر امتیاز در این دانشگاه بودیم که با پیگیری انجام شده دانشگاه علوم پزشکی البرز موفق شد از وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی این مجوز را دریافت کند.

وی ادامه داد: با کسب این مجوز، دانشگاه علوم پزشکی البرز از مهر ماه امسال می تواند به طور محدود و طبق برنامه ریزی دانشجویان غیرایرانی در دوره MBBS را جذب کند.

دانشگاه علوم پزشکی البرز مجوز جذب دانشجوی خارجی دریافت کرد

یزدانی گفت: دانشجویان غیر ایرانی با گذراندن این دوره و اخذ مدرک MBBS دانشگاه علوم پزشکی البرز می توانند در کشور خود به طبابت بپردازند و این دوره معادل مدرک MD در ایران است.

MBBS که مخفف عبارت Bachelor of Medicine و Bachelor of Surgery است ، مدرکی است که بسیار مورد توجه است که در رشته هایی مانند داروسازی ، جراحی و روان درمان اعطا می شود.

دوره MBBS در مجموع چهار تا پنج سال است و در بسیاری از کشورهای جهان قابل تحصیل است.

دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از سال ۹۰ در رشته های پزشکی، پیراپزشکی، داندانپزشکی، مامایی و داروسازی فعالیت خود را آغاز کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha