کرمانشاه - ایرنا - فرماندار هرسین به موضوع برخی تخلفات از سوی مطب های خصوصی و وجود مشکلات بیمارستان شهدای این شهرستان ورود کرد.

به گزارش ایرنا، ابوطالب ایتوندی، عصر دوشنبه در نشست بررسی مشکلات بیمارستان و تخلفات برخی مطب های شهرستان هرسین که با حضور نمایندگان دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات عدیده ای در بیمارستان‌ هرسین به علت کمبود تجهیزات و عدم استقرار متخصصان مختلف وجود دارد و این موضوع باعث ایجاد نگرانی و نارضایتی هایی در بین مردم شده است.

به گفته وی، استقرار متخصص بیهوشی و سایر متخصصان مورد نیاز، تجهیز بیمارستان‌، حفظ کرامت انسانی بیماران و رعایت حقوق شهروندی در مطب های خصوصی پزشکان از جمله موارد مهمی هستند که بایستی مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وجود متخصصان بیماری های مختلف و امکانات ضروری در بیمارستان‌ شهدای شهر هرسین می‌تواند علاوه بر جلوگیری از اعزام بیماران به مرکز استان در روند تشخیص بیماری ها و ارایه خدمات مطلوب بسیار موثر باشد.

فرماندار هرسین در ادامه این نشست از عدم رعایت حقوق شهروندی و کرامت انسانی بیماران در برخی از مطب های خصوصی پزشکان انتقاد کرد.

ایتوندی یادآور شد: گزارش های متعددی از سوی مردم مبنی بر عدم رعایت نوبت، معطلی خارج از عرف بیماران و ویزیت همزمان چند نفر در مطب های خصوصی به فرمانداری رسیده است و انتظار می‌رود شبکه بهداشت و درمان ضمن بررسی و اعلام تذکر، برخوردهای قانونی و بازدارنده را در این زمینه به عمل آورد.

شهرستان هرسین با جمعیت ۸۵ هزار نفری در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قراردارد.