اردبیل _ ایرنا _ وزیر کشور از لزوم افزایش امکانات رفاهی و پشتیبانی در گمرک و پایانه مرزی بیله‌سوار مغان خبر داد.

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به حجم ترانزیت و کامیون‌ها نیاز است امکانات رفاهی و پشتیبانی بیشتری در مرز بیله‌سوار راه‌اندازی شود.

وزیر کشور همچنین در جریان سفر به بیله‌سوار از پل تخریب شده روستای انجیرلو ، روستای اکبر داوود بخش مرکزی‌، باغات و مزارع کشاورزی خسارت دیده ، ابنیه و واحدهای مسکونی و نوار انسداد مرزی این شهرستان بازدید کرد.

وی به بازدید امروز خود از روستاهای سیل زده گرمی و بیله‌سوار مغان اشاره کرد و افزود: در اثر سیل برخی خانه‌ها ، امکانات زندگی و احشام روستاییان دچار خسارت شده است.

وی وقوع سیل در برخی مناطق استان اردبیل در ۵۰ سال گذشته را بی‌سابقه و غیرمنتظره دانست و گفت: مشکل بزرگ‌ تخریب شدن پل جاده گرمی _ بیله‌سوار است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت راه و ترابری برای عادی کردن تردد در جاده گرمی - بیله‌سوار با احداث مسیری موقت در قالب کنارگذر تلاش می‌کنند تا انشالله پل اصلی که فعلا تخریب شده و قابل استفاده نیست تعمیر و بازسازی شود.

وی با ببان این که سیل برخی باغات و خانه‌ها را تخریب کرده ، افزود: بررسی و ارزیابی کارشناسان آغاز شده و برای جبران خسارت‌ها کمک و منابعی نیز واریز می‌شود.

وی گفت،: استاندار اردبیل ، هلال احمر ، بنیاد مسکن و فرمانداران پای کار بوده و امورات را دنبال می‌کنند تا این مشکلات در حد مقدور برطرف شود.

وزیر کشور صبح روز یکشنبه در سفر به استان اردبیل در روستاهای سیل‌زده واقع در بخش‌های برزند و مرکزی شهرستان گرمی حضور یافت و ضمن صحبت با اهالی این روستا در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

احمد وحیدی همچنین از پل انجیرلو در جاده گرمی - بیله‌سوار که در سیل اخیر تخریب شده بازدید کرد و در جریان اقدامات دستگاه‌های مرتبط در خصوص این پل قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، در جریان سیل هفته گذشته هفت نفر از اهالی شهرستان گرمی مغان جان باختند و با تخریب پل انجیرلو مسیر گرمی - بیله‌سوار مسدود شد.

طی هفته‌های جاری بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خردادماه جاری هم مسیر گرمی _ بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود شد. همچنین بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی آب شهر گرمی و تعدادی از روستاها برای نزدیک به یک هفته قطع شد.