بجنورد- ایرنا- مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: زمین‌های بازی مستقر در پارک‌های ۲۵ شهرداری استان گواهینامه نصب و بهره‌برداری معتبر ندارد و در این زمینه اخطار لازم صادر شد.

فهیمه مهمان نواز روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: زمین‌های بازی در شهرهای استان استاندارد نیستند و در این باره مکاتبه لازم و اخطارها به شهرداری ها به عنوان متولی امر داده شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های مسوول هر گونه حادثه در زمین‌های شهربازی هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند افزود: کف پوش‌ها و تجهیزات موجود در شهربازی ها غیر استاندارد است و شهرداری‌ها باید نسبت به رفع نواقص اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی ادامه داد: در این زمینه شهرداری فاروج در مکاتبه ای اعلام کرد که نسبت به جمع آوری تجهیزات غیراستاندارد زمین های بازی این شهر اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: از شهرداری های استان خواسته شده که یک کارشناس را به عنوان رابط معرفی کند تا نسبت به پیگیری های لازم در زمینه استانداردسازی زمین های بازی اقدام شود.

مهمان نواز با بیان اینکه بوستان‌های روستایی نیز در تیررس کارشناسان استاندارد قرار دارند افزود: دهیاری‌ها مسوول استانداردسازی تجهیزات بازی در بوستان‌های کودک هستند.

پلمب ۱۴ مورد تجهیزات بازی

وی با اشاره به پلمب ۱۴ مورد تجهیزات بازی در سال گذشته خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و زمین‌های بازی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید نسبت به استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و تاییدیه استاندارد را پس از تایید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطر نشان کرد: انتظار می رود که شهرداری های استان به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهرهای بازی، پارک و زمین‌های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام نکرده‌اند، جلوگیری کنند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.