۲۵ تجهیز بازی در خراسان شمالی پلمب شد 

بجنورد-ایرنا-مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: ۲۵ تجهیز بازی مستقر در شهربازی های سرپوشیده استان در ۹ ماهه امسال به علت ناایمن بودن پلمب شد. 

محمد خوران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال ۲۱۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین های بازی استان انجام شد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از تجهیزات بازی شهرداری ها مستقر در پارک های استان گواهینامه نصب و بهره‌برداری معتبر ندارد افزود: تجهیزات و زمین های بازی در بوستان ها و شهربازی باید دارای گواهینامه استاندارد باشد مسوولیت اتفاقات و حادثه های احتمالی استفاده از تجهیزات ناایمن و بدون گواهینامه ایمنی با شهرداران است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمامی تجهیزات تفریحی مستقر در شهربازی‌ها و زمین‌های بازی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری است و بر اساس قانون، بهره برداران وسایل شهربازی باید نسبت به استانداردسازی و دریافت مجوز استاندارد قبل از هرگونه فعالیتی اقدام کنند و مشخصات و تاییدیه استاندارد را پس از تایید اداره کل استاندارد در معرض دید مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی در وسایل بازی و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها مشمول استاندارد اجباری است، افزود: الزام استاندارد برای تجهیزات بازی شامل سه مرحله ساخت، نصب و بهره‌برداری است که برای دریافت تاییدیه استاندارد باید هر سه مرحله تحت نظارت کارشناسان فنی ذیربط انجام شود.

خوران خاطر نشان کرد: انتظار می رود که شهرداری های استان به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از فعالیت تجهیزات شهرهای بازی، پارک های بازی و زمین های بازی که نسبت به دریافت گواهی ایمنی اقدام ننموده اند جلوگیری کنند.

خراسان شمالی بابیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha