کاشان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:برای کمک به مدیریت مصرف آب مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا،محمدرضا اسدی روز شنبه در نشست خبری افزود: در بخش آب شرب حدود ۳۹ میلیون مترمکعب سال قبل مصرف آب داشتیم که ۹۱ درصد این آب در بخش شهری و بقیه در بخش روستایی مصرف شده است،۸۱درصد این آب مصرفی مربوط به بخش خانگی است.

وی اظهار کرد:باید همه تمرکز ما بر صرفه جویی آب در بخش خانگی باشد و رسانه ها در خصوص صرفه جویی آب در بخش خانگی به مردم اطلاع رسانی کنند ، اگر این مهم محقق شود امسال هیچ مشکلی به لحاظ کمبود آب نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:با وجود صنعتی بودن شهرستان های آران و بیدگل و کاشان ،۲میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در طول سال در این بخش مصرف استفاده می شود.

اسدی افزود:همه تلاش ما این است که هیچ وقت با جیره بندی آب نرویم و به سمت پایداری آب رسانی حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: تا امروز در هیچ شرایطی به غیر از ۲ روستا، در منطقه کاشان جیره بندی و قحطی آب نداشتیم و همه ۱۲ شهر، شهرستان های آران و بیدگل و کاشان دارای آب پایدار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: برای مدیریت بهینه مصرف در ماه های خرداد و شهریور امسال باید ضریب ذخیره آب رسانی ما افزایش یابد که در طول روز از ظرفیت مخازن استفاده کنیم.

اسدی افزود: در مناطق شهری به ازای هر مشترک هشت دهم متر مکعب و در مناطق روستایی به ازای هر مشترک ۱۰۰ درصد عدد ضریب ذخیره آب است و تلاش ما بر این است که با فرهنگ سازی این عدد ذخیره آب حاصل شود.

وی اظهار کرد: ۴۱ کیلومتر از شبکه های فرسوده منطقه کاشان سال گذشته نوسازی شد و این مهم به جلوگیری از هدررفت آب کمک می کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.