۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85192744
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ پروژه برای رفع تنش آبی در کاشان اجرا شد

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85192744
۶ پروژه برای رفع تنش آبی در کاشان اجرا شد

کاشان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:۶ پروژه تنش آبی برای آبرسانی اضطراری را در کاشان در دست اجرا داریم و ۱۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب درشهرستان در حال ساخت است.

محمدرضا اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این پروژه ها که شامل احداث مخزن ، اصلاح شبکه های آبرسانی و اجرای خط انتقال آب و ارتقا کیفی آب می باشد می توانیم تنش آبی را در تابستان سال جاری به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی اظهار کرد: برای رفع تنش آبی در روستاها ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که این اعتبار طی سه سال هزینه می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با اشاره به کاهش ۳۸ درصدی بارندگی در سال آبی جاری نسبت به میانگین بلند مدت افزود: به همین علت و نیز تنش های آبی چند سال اخیر شاهد افت سطح آب های زیرزمینی سالیانه به میزان ۸۰ – ۷۰ سانتی متر می باشیم که در مجوع هر سال پنج درصد از آبدهی چاه ها کاسته شده است.

اسدی گفت: سالانه باید ۹۰ لیتر در ثانیه به ظرفیت تامین آب کاشان اضافه شود تا بتوانیم شرایط موجود را حفظ کنیم و دچار تنش آبی نشویم .

وی میزان نیاز آبی در پیک مصرف را در شرکت آبفای کاشان حدود ۲ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: آب شرب در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل از طریق ۱۴۰ حلقه چاه تامین می شود،هر سال ۴۰ میلیون متر مکعب آب تولید و توزیع می شود که طی چهار ماهه اول سال تا کنون بیش از ۱۸ میلیون متر مکعب آب تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: در حال حاضر روزانه حدود ۱۰ هزار متر مکعب آب از طریق دستگاه های آب شیرین کن تصفیه و کیفیت آب ارتقا می یابد.

اسدی به اصلاح ۱۸ کیلومتر از شبکه های قدیمی و فرسوده به منظور جلوگیری از حوادث و اتفاقات طی چهار ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: اصلاح شبکه های فرسوده از برنامه های جاری و اصلی شرکت می باشد که متناسب با تامین اعتبار انجام می شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۳۸ فقره انشعاب غیر مجاز شناسائی و قطع شده که این آمار در سال گذشته ۹۷ فقره انشعاب بوده است.

وی با اشاره به تنش آبی در تعدادی از روستاهای تحت پوشش این شرکت گفت: پایش و شناسائی انشعابات غیر مجاز در دستور کار شرکت قرار گرفته و این موضوع می تواند به پایداری تامین آب کمک کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان بیان کرد: میزان آب بدون درآمد در شرکت آبفای کاشان ۲۱ درصد است، از این میزان هشت درصد مربوط به هدر رفت واقعی آب می باشد که با اصلاح شبکه های آبرسانی و خطوط انتقال می توان مقدار آن را کاهش داد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha