شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به سفر رییس‌جمهور به سه کشور آفریقایی گفت: دولت سیزدهم با عملکرد قوی در حوزه سیاست خارجه اقتدار جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در حوزه دیپلماسی را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: دولت سیزدهم ارتباط با روسیه، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و سه کشور آمریکای لاتین را تقویت کرد که این موضوع برکت‌های فراوانی برای ایران داشت.

وی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام مؤثر در توسعه چهارمحال و بختیاری افزود: کارمندان در این دولت تلاش‌های ارزشمندی برای فعال شدن طرح‌های مختلف و جذب اعتبارات ملی داشته‌اند.

حیدری با قدردانی از نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات ملی یادآور شد: ستاد هفته دولت در استان و شهرستان‌ها تشکیل و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مستقر و فعال شود.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری همچنین با اشاره به لزوم کمک رسانه‌های گروهی برای اُمیدآفرینی بین مردم و ایجاد یاس و نااُمیدی بین دشمنان جمهوری اسلامی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری خود برای هفته دولت سال‌جاری را آماده و فهرست آن را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اعلام کنند.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم سفرهای رییس‌جمهور به استان‌ها گفت: طرح‌های پیشران نیمه‌تمام نیازمند اعتبار در استان با پیشرفت فیزیکی بالا و امکان تکمیل و بهره‌برداری تا پایان سال‌جاری و یا ابتدای سال آینده به‌منظور اختصاص اعتبار لازم در سفر آیت‌الله رئیسی به شهرکرد آماده شود.

حیدری به تحقق ۷۴ درصدی مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری ویژه سال ۱۴۰۱ و واریز اعتبار آن به حساب دستگاه‌های اجرایی مرتبط اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در حساب دستگاه‌های اجرایی استان موجود است.

وی افزود: تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باید میزان جذب اعتبارات ملی در اختیار وزرا را به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گزارش دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به لزوم رفع موانع مربوط به جذب اعتبارات از سوی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حساب هفت دستگاه اجرایی استان مانده است که باید سریع‌تر جذب و از برگشت آن جلوگیری شود.

وی یادآور شد: در صورت برگشت اعتبار از سوی هر کدام از دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری با مدیرکل آن دستگاه به‌علت ترک فعل برخورد می‌شود.

حیدری اظهار داشت: در همین راستا کمیته‌ای به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با عضویت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تشکیل و روند جذب اعتبارات بررسی شود.

وی گفت: پیمانکاران طرح‌های مختلف چهارمحال و بختیاری باید پروژه‌ها را فعال کنند و فرمانداران شهرستان‌ها موظف به رفع مشکلات اجتماعی احتمالی هستند.

رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: رعایت عدالت در توزیع اعتبارات موجود براساس شاخص‌های علمی ضروری است.

وی با گرامی‌داشت سالروز شهادت شهدای مسجد گوهرشاد و نام‌گذاری این روز به‌نام «عفاف و حجاب» افزود: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با این حوزه اقدام کنند.

حیدری از زحمات مسوولان، مردم و قشرهای مختلف در برگزاری مراسم باشکوه عید غدیر خم در مناطق گوناگون چهارمحال و بختیاری قدردانی و تصریح کرد: این مراسم علاوه بر شهرکرد و سایر مناطق استان در ۱۲۰ مسجد مزین به‌نام حضرت علی (ع) و امام رضا (ع) استان برگزار شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تا ۱۹ تیرماه جاری ۱۵ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به حساب دستگاه‌های اجرایی استان واریز شده است.


علی حیدری گوجانی تاکید کرد: از این مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برابر دو سوم کل مبلغ در حساب هفت دستگاه اجرایی استان باقی‌مانده است.

وی یادآور شد: همچنین ۴۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات در حساب شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری مانده است.

حیدری به لزوم اجرای طرح هادی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: هر کدام از شهرداری‌ها که با اختصاص اعتبار قصد مشارکت در اجرای طرح هادی را دارد در اولویت این طرح قرار می‌گیرد.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برای جذب اعتبارات ملی از طریق وزارتخانه‌های خود بکوشند.


قدرت‌الله حمزه شلمزاری تاکید کرد: رعایت عدالت در توزیع اعتبارات، به‌کارگیری نیروی انسانی و شایسته‌سالاری در تقسیم پُست‌ها مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری باشد.

وی اظهار داشت: تخصص، تعهد و تقوی در کنار یکدیگر منجر به عملیاتی شدن امور توسعه‌ای در بخش‌های مختلف می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها