استاندار: اجرای طرح‌های راهسازی و نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری تسریع شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به توجه دولت به توسعه زیرساخت‌ها گفت: روند. اجرایی ساخت طرح‌های راهسازی و نهضت ملی مسکن در استان تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست پیگیری طرح‌های راهسازی و نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری با حضور فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان تاکید کرد: فرمانداران و مدیران کل مربوطه با حضور میدانی، موانع فراروی این طرح‌ها را برطرف و بر پیش‌بُرد بهتر آن نظارت کنند.

وی افزود: با اهتمام دولت سیزدهم در تخصیص اعتبار و جدیت به‌کار گرفته شده در چهارمحال و بختیاری بسیاری از طرح‌های راهسازی استان فعال و روند اجرای آن سرعت بیشتری به خود گرفته است.

حیدری تصریح کرد: بسیاری از طرح‌های راهسازی چهارمحال و بختیاری که در سال‌های گذشته راکد مانده بود در دولت سیزدهم از سر گرفته شد و برخی از این طرح‌ها در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با این وجود برای اجرای برخی طرح‌ها با مشکلات اجتماعی روبه‌رو هستیم که می‌طلبد فرمانداران با برگزاری نشست مشترک بین دستگاه‌های اجرایی و مردم محلی رفع این مشکلات را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص اعتبار قابل توجهی از محل اعتبارات سفر، ماده ۵۶ و تهاتر نفت به طرح‌های راهسازی استان اظهار داشت: با توجه به محدودیت فصل کار در استان باید طرح‌ها با سرعت بیشتری اجرایی و با جذب به‌موقع اعتبارات، تحول بزرگی در این حوزه شکل دهیم.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر کارگزاران و پیمانکاران متولی توان کافی برای اجرای این طرح را نداشته باشند می‌توان از ظرفیت قرارگاه امام حسن (ع) و جهاد مسکن‌سازی بهره‌گیری کرد.

حیدری تاکید کرد: همچنین توصیه می‌شود تا با برگزاری تور و حضور مردم در محل احداث طرح‌های نهضت ملی مسکن، ثبت‌نام‌کنندگان را برای تامین آورده و مشارکت بیشتر در طرح ترغیب کرد.

وی افزود: همچنین می‌طلبد در اجرای طرح‌های عمرانی دیگر مانند فرهنگسراها، مصلای‌ها، ساختمان بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها، سالن‌های ورزشی، زمین‌های چمن و کتابخانه‌ها که متولی اجرای آن راه و شهرسازی بوده و از اعتبارات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اعتبار مناسبی برای آن اختصاص یافته است، سرعت بیشتری به‌کار گرفته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مقاطع زمانی مختلف به شهرستان‌ها سفر سرزده انجام و بر نحوه اجرای طرح‌های عمرانی نظارت میدانی می‌شود.

حیدری یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ برای اجرای طرح هادی ۱۹۳ روستای چهارمحال و بختیاری اعتبار پیش‌بینی شده است و باید برای اجرای این طرح بُرش شهرستانی تهیه و مطابق برنامه زمان‌بندی پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha