زنجان - ایرنا - فرماندار خدابنده با بیان اینکه موضوع برکناری شهردار قیدار در هیأت تطبیق شهرستان بررسی خواهد شد، گفت: تغییر مدیریت شهری نباید خللی در پروژه‌های شهر قیدار ایجاد کند.

جواد تاراسی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره حواشی پیش آمده در ارتباط با عزل شهردار قیدار، افزود: شورا مطابق وظایف ذاتی خود به تکالیف قانونی‌اش عمل و پس از چند مرحله پرسش و پاسخ و قانع نشدن اعضا نسبت به عزل شهردار اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: با این حال ما در این ماجرا راضی به ضایع شدن حقوق کسی نیستیم و با دقت این مساله را در هیأت تطبیق شهرستان بررسی خواهیم کرد.

فرماندار خدابنده افزود: بررسی دقیق این برکناری به علت آن است که پس از روی کار آمدن شهردار معزول، اتفاقات خوبی با همکاری شورا و شهرداری در شهرستان رخ داده بود و مردم نیز از این وضعیت راضی بودند.

تاراسی با اشاره به شروع کارهای زیربنایی اساسی در شهر قیدار، اضافه کرد: قطعا نقش اصلی را در این زمینه شورا و شهرداری داشتند که البته با هم افزایی دو مجموعه رخ داده بود.

فرماندار خدابنده با اشاره به شروع عملیات پارک کوهستان، کنارگذر شرق شهر قیدار، ساماندهی مسیر بهشت زهرا و اقدامات انجام شده در حوزه حل مشکل ترافیک این شهر، گفت: در این مدت ۱۱ طرح و پروژه مربوط به اصلاح هندسی در کمیسیون ترافیک شهرستان مصوب شد که کار بزرگی است.

تاراسی همچنین از اختصاص بودجه قابل قبول برای ساماندهی مزار شهدای قیدار نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه اقدامات انجام گرفته در خور توجه بوده است و می توان گفت شهر فعالی با همکاری شورا و شهرداری قیدار داشتیم.

فرماندار با اشاره به حمایت همه جانبه شورا از شهردار قیدار، افزود: شورا در طرح‌های اجرایی شهرداری خیلی خوب کنار آمد و همکاری لازم را انجام داد، اما انجام برخی از اقدامات نیز در حیطه وظایف شوراست که از جمله آن سوال از شهردار است که البته موضوع به صورت دقیق در هیأت تطبیق بررسی می‌شود.

وی افزود: با این اوصاف انتظار داریم با وضعیت پیش آمده هیچ خللی در ادامه روند پروژه‌های نیمه تمام پیش نیاید و همچون گذشته شاهد پویایی شهر باشیم که قطعا شورا در این باره تمهیداتی اندیشیده است.

سید مصطفی موسوی شهردار جوان قیدار به دلیل برخی اختلافات، ۲۱ تیرماه سال جاری با چهار رای اعضای شورای این شهر برکنار شد.