فرمانداری زنجان مخالف مصوبات شوراهای اسلامی شهر نیست

زنجان - ایرنا - فرماندار زنجان گفت: براساس قوانین، هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان با هیچ مصوبه‌ای مخالف نیست و صرفا مراتب مغایرت را به اعضای شورا منعکس می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز خالقی روز شنبه در جریان رسیدگی به مصوبات شوراهای اسلامی شهرهای تابعه شهرستان، گفت: هیات تطبیق مصوبات شوراهای اسلامی در صورت نیاز، صرفا مراتب مغایرت مصوبه را با قانون بر پایه مستندات به شوراها منعکس می کند تا در آن تجدید نظر صورت گیرد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه هیات تطبیق با حضور نمایندگان فرمانداری، دستگاه قضایی، شورای استان و نیز کارشناسان به عنوان یک مجمع مشورتی به حساب می آید، اظهار داشت: اعلام نظر راجع به مصوبات شوراها نه توسط یک فرد یا دستگاه مشخص بلکه در قالب برآیند یک تصمیم جمعی به شورای مربوط منعکس می‌شود.

خالقی اضافه کرد: چنانچه مصوبه‌ای مغایر با قانون نباشد، به صرف اعلام مغایرت هیات تطبیق، آن مصوبه تغییر ماهیت نمی دهد و مغایر یا مخالف با قانون نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که شورا از مصوبه خود عدول نکند و بر آن اصرار و ابرام ورزد، موضوع بلافاصله از سوی فرمانداری به هیات حل اختلاف ذیربط ارجاع می شود تا در بازه زمانی معین از سوی آن هیات مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha