جیرفت- ایرنا- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور فرهنگ کار و تولید را از اولویت های پنجگانه شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: یکی از راه های ترویج فرهنگ صحیح کار، تجلیل از کاسبان و کشاورزان نمونه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مجید امامی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان کهنوج افزود: مسیر ساخت انسان، فرهنگ است و اگر انسان ساخته شود سرمایه و امکانات می آید و مشکلات حل خواهند شد.

وی با بیان اینکه هدایت امور فرهنگی در کشور دولتی یا خصوصی نیست ادامه داد: کارکرد شورای فرهنگ عمومی از جنس مشورت، هم افزایی و هماهنگی است.

امامی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی تداوم شجره اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی در واقع یک پارلمان فرهنگی در شهرستان ها است و فرماندار ضامن اجرای مصوبات آن است.

وی با تاکید بر اینکه باید نشاط اجتماعی در اولویت باشد، افزود: می‌توان با رویدادسازی فرهنگ و هنر، نشاط افزایی و امیدآفرینی کرد و غبار غم و ناامیدی را از چهره مردم زدود و یکی از این رویدادها می تواند برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با توجه به چالش ها و مشکلات حوزه فرهنگ منطقه، یک طرح جامع و کامل ارائه شود و ما از این طرح حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ماجرای عدالت فرهنگی در این دولت وجود دارد و این از حقیقت این انقلاب است.

امامی تاکید کرد: انجمن ها، هیات ها و مساجد تشکل سازی کنند، هر هیات یک تشکل مقدس فرهنگی است که تپش ایجاد می کند.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات حوزه فرهنگ یک پرونده خاص تشکیل دهید و از طریق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پیگیری کنید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: پوشش مردم جنوب کرمان اوج فرهنگ آنها را نمایان می کند آنها پوشش چند هزار ساله را حفظ کرده‌اند.