یزد- ایرنا- همزمان با روز خبرنگار روز سه‌شنبه جمعی از خبرنگاران رسانه‌های مختلف گروهی فعال در شهرستان‌های مهریز، مروست و ابرکوه یزد تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا، در این آیین‌ها فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان‌ها با برگزاری نشست‌های خبری و حضور در منزل خبرنگاران از تلاش صادقانه آنها در یکسال گذشته تشکر کردند.

فرماندار مهریز در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان از تلاش آنها در قالب جهاد تبیین و مقابله با توطئه فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان قدردانی کرد و تداوم تهیه و تولید محتواهای مناسب را از آنها خواستار شد.

محمد دهقان بنادکی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی به اهمیت انعکاس مناسب اخبار شهرستان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند گفت: باید فعالان رسانه در انعکاس اخبار همواره ماموریت خود را صادقانه و عالمانه انجام دهند.

دهقان به اهمیت اخبار و گزارشات عمقی در معرفی ظرفیت‌های شهرستان و بیان مسایل و مطالبات در چارچوب قانون با همکاری بخش های مختلف تاکید کرد.

همچنین محمد جواد دانشور فرماندار شهرستان مروست در نشستی با خبرنگاران این منطقه از تلاش آنها قدردانی کرد و تداوم همکاری و تهیه گزارشات مورد نیاز را خواستار شد.

همچنین خبرنگاران شهرستان‌های مختلف استان یزد با حضور در گلزار شهیدان به مقام شامخ شهیدان رسانه ادای احترام کردند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و روز ۱۷ مرداد توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت شهادت محمود صارمی از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.