گرگان- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی استان گلستان گفت: ۱۷ هزار بیمه شده جدید تامین اجتماعی در این استان طی ۲ سال اخیر فعالیت دولت سیزدهم‌ اضافه شده است.

به گزارش ایرنا، قربان زنگانه روز پنجشنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی ویژه هفته دولت استانداری گلستان، افزود: اکنون ۴۶ هزار کارگاه فعال با جذب ۲۸۰ هزار نفر بیمه شده زیر پوشش تامین اجتماعی استان و مشغول به کار وجود دارد.

وی ادامه داد: حمایت از تولید یکی از الویت های مهم این اداره کل برای مشارکت هرچه بیشتر در توسعه اقتصادی استان است.

زنگانه از پرداخت ۳ هزار و ۱۵۰ نفر به عنوان بیمه بیکاری با هزینه کرد ماهانه ۲۰۰ میلیارد ریال و پرداخت مستمری ماهانه ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۷۰ هزار مستمری در استان خبر داد و گفت: این اداره کل ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه دارد که با حمایت دولت سیزدهم، مشکلی در مدیریت و ارائه خدمات به جامعه هدف در استان ندارد.

به گفته وی بیمه پرداختی ماهانه ۲۸۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی استان ۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال است.

زنگانه همچنین از ارتقای ۱۳ رتبه در ارایه خدمات این اداره کل در استان در میان استان‌های کشور خبر داد و افزود: در گذشته رتبه ارایه خدمات این اداره کل ۲۶ بود.

به گفته وی اداره کل تامین اجتماعی استان گلستان دارای ۱۶ شعبه اصلی، ۳ شعبه اقماری و ۸ کارگزاری با بهره‌گیری از ۳۷۹ نیرو به ۸۴۸ هزار نفر از جمعیت استان خدمات ارایه می‌شود.