کرج - ایرنا - رییس پلیس آگاهی البرز گفت: سه سارقی که با شیوه کش روزنی اقدام به سرقت تلفن همراه متصدیان اصناف در شهرهای فردیس و کرج می کردند در این استان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حکمت اله شجاعی" روز شنبه اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت تلفن همراه با شیوه کش رو زنی در شهرهای کرج و فردیس، رسیدگی به پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با حضور در مناطق وقوع سرقت و به کارگیری اقدامات پلیسی موفق به شناسایی رد پای یکی از سارقان سابقه‌دار در این سرقت‌ها شده و با شناسایی مخفیگاه او در یکی از شهرهای استان تهران، با دریافت نیابت قضایی به مخفیگاه او اعزام و در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده و ۲ تن از همدستانش را دستگیر کردند.
شجاعی اضافه کرد: متهمان در بازجویی ماموران منکر هرگونه انجام سرقت بودند اما با مشاهده مستندات غیر قابل انکار پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۲۴ فقره سرقت تلفن همراه با شیوه کش روزنی اعتراف کردند.
وی در خصوص شیوه و شگرد متهمان گفت: این افراد به صورت گروه‌های ۲ نفره با حضور در اصناف مختلف از جمله موبایل فروشی و داروخانه‌ها یکی از آنها حواس متصدی صنف را درگیر خود کرده و دیگری در اقدامی سریع تلفن همراه مالباخته را سرقت می‌کرد.
رییس پلیس آگاهی البرز با بیان اینکه یک مالخر اموال مسروقه در این خصوص در شهر تهران دستگیر شد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی مالباختگان این پرونده شناسایی و برای انجام مراحل قانونی به همراه متهمان به مراجع قضائی معرفی شده اند.
سارق سابقه دار تجهیزات خودرو با ۴۰ فقره سرقت در البرز

فرمانده انتظامی فردیس از دستگیری سارق محتویات داخل خودرو در حین سرقت خبر داد و گفت: این سارق سابقه دار به ۴۰ فقره سرقت اعتراف کرده است.

سرهنگ "کامران ملکی" اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهرستان فردیس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی ادامه داد: ماموران با تشکیل گشت های ویژه نامحسوس و گشت زنی هدفمند، موفق به شناسایی فردی می شوند که در حال باز کردن یکی از خودروهای پارک شده کنار خیابان بوده و با دیدن ماموران پا به فرار می گذارد.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد: با اقدام به موقع و سریع ماموران، متهم دستگیر شده و در تحقیقات تکمیلی به ۴۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو اعتراف می کند.
ملکی افزود: از این سارق سابقه دار یک تیغه سلاح سرد، دو عدد تیغ مخصوص باز کردن درب خودرو و یک عدد سیم چین کشف شده است.