مشهد-ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:۱۰۰ طرح در حوزه کشاورزی خراسان رضوی با اعتباری معادل هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

غلامرضا قنبری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد طرح موجب اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۲ هزار و ۳۰۳ نفر و بهره‌مندی ۲ هزار و ۴۸۲ خانوار شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۷۰ طرح در زمینه آب و خاک، هفت طرح در زمینه دام و طیور، هشت طرح در زمینه تولیدات گیاهی،۱۲ طرح در زمینه صنایع تبدیلی و سایر طرح ها در زمینه شیلات و ترویج به بهره برداری خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی کسب رتبه نخست در زمینه تولید محصولات پنبه با تولید ۷۵ هزار و ۵۸۰تن، جو با تولید ۴۱۵ هزار و ۷۳۶تن، پسته با ۷۵ هزار و ۱۲۸تن، زغفران با ۲۹۸تن، گیاهان دارویی با ۶ هزار و ۹۷۹ تن، خربزه با ۳۳۳ هزار و ۴۸۸ تن و گوشت قرمز با ۹۲ هزار و ۲۶۲ تن در کشور را از توفیقات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سال گذشته دانست.

قنبری افزود: همچنین کسب رتبه نخست کشوری در زمینه اجرای طرح های سامانه های نوین آبیاری به مساحت هشت هزار و ۳۴۵ هکتار و در زمینه اجرای طرح احیا و مرمت قنات ها در ۵۱۰ رشته به طول ۱۳۰ کیلومتر و اخذ رتبه نخست کشور در زمینه صدور سند تک برگ اراضی کشوری در سال گذشته را از دستاوردهای دیگر سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی دانست.