شیراز- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) شیراز گفت: در هفته دفاع مقدس امسال (۳۱ شهریور تا ششم مهرماه) یک هزار و ۲۱۰ برنامه به همت این ناحیه در شهر شیراز اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ‌پاسدار احمد جعفری، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: این برنامه ها شامل ۲۳۰ برنامه شاخص و ۹۸۰ برنامه عمومی است.

وی ادامه داد: از جمله این برنامه ها می توان به افتتاح کارگاه‌های اشتغالزایی، مرمت منازل مسکونی محرومان، مسابقات قرآن و عترت، مسابقات ورزشی، فرهنگی، علمی، رزمایش کمک مومنانه، برنامه های ازدواج آسان اشاره کرد.

او اظهار کرد: اردوهای جهادی عمرانی، پزشکی و فرهنگی، میز خدمت محلات، نذر خون، همایش های نقش اقشار در دفاع مقدس، برنامه ابتکاری تقبل هزینه تحصیل تعدادی از دانش آموزان محروم توسط خیرین و نواحی بسیج و یادواره شهدای آبروی محله اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج بقیه الله (عج) شیراز گفت: دیدار با خانواده شهدا و رزمندگان از سوی حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌ها، برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری در پایگاه‌های مقاومت، رزمایش سراسری جهاد تبیین با حضور پیشکسوتان، رزمندگان دفاع مقدس و هادیان سیاسی در تمامی رده‌های بسیج این ناحیه برگزار می‌شود.

جعفری افزود: با توجه به تقارن آغاز هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، در این هفته افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ بسته‌ معیشتی و تحصیلی در بین افراد نیازمند و دانش آموزان محروم توزیع خواهد شد.

او اظهار کرد: طی سال های اخیر حدود ۳۱۵ زندانی جرائم غیر عمد در قالب نذر رهایی با کمک خیرین و بسیجیان ناحیه بقیه الله (عج) شیراز آزاد شده اند که این کار در هفته دفاع مقدس امسال با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.