زاهدان- ایرنا- دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان گفت: تعهد اشتغال این استان امسال، ۳۵ هزار و ۸۴۰ فرصت شغلی هست که تا کنون ۴۵ درصد آن محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا خلیل احمد سلامی روز سه شنبه در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت تاکنون اطلاعات۱۶ هزار و ۱۱ نفر شاغل جدید از سوی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده که معادل ۴۵ درصد کل تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ است.
وی افزود: بر اساس درصد پیشرفت ثبت آمار اشتغال، شهرستان‌های زرآباد، کنارک، قصرقند و هامون بهترین عملکرد را در سیستان و بلوچستان دارند.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از لحاظ این شاخص، اداره‌کل شیلات آبهای دور، آب منطقه‌ای و امور عشایری، عملکرد بهتری را به ثبت رسانده‌اند.
وی در خصوص آخرین وضعیت مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: ۱۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات کسب و کارهای خانگی به سیستان و بلوچستان ابلاغ و بین بانک‌های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران تقسیم شده است.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان افزود: تا امروز، ۵۹ طرح مشاغل خانگی به مبلغ ۷۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند که به موجب این طرح ها برای ۹۱ نفر شغل ایجاد شده است.

برچسب‌ها