تعاونی‌های سیستان و بلوچستان ۲۳۰ هزار دلار کالا صادر کردند

زاهدان- ایرنا- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: شرکت‌های تعاونی این استان در نیمه نخست امسال، به میزان ۲۳۰ هزار دلار صادرات کالا انجام دادند.

خلیل احمد سلامی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعاونی‌ها از جمله بنگاه‌هایی هستند که در امر توسعه صادرات و حضور در بازارهای هدف نقش بسزایی دارند، در این راستا با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و ظرفیت‌های بکر سیستان و بلوچستان، شرکت‌هایی که قابلیت صادرات دارند شناسایی، تقویت و حمایت می‌شوند.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال، شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان ۱۸۰ تن کالا به ارزش ۲۳۰ هزار دلار به کشورهای افغانستان، آذربایجان، ازبکستان، روسیه و ارمنستان صادر کردند که عمدتاً محصولات شیمیایی و کشاورزی را شامل می‌شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالایی که تعاونی‌ها در صادرات غیرنفتی دارند باید از توانمندی‌های صادراتی آنها به نحو ویژه‌تری استفاده شود.

وی مالیات و موضوعات پیرامون آن را از چالش‌های اساسی شرکت‌های تعاونی سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: با تعامل بین‌بخشی و همراهی سازمان امور مالیاتی، جلسه‌های مشترک برای رفع مشکلات تعاونگران برنامه‌ریزی و در حال پیگیری است.

سلامی اظهار کرد: آموزش مهمترین اصل در تعاون است که باید فرهنگ‌سازی شود و مردم بدانند در گرو کار جمعی، عواید بیشتری حاصل خواهد شد.

وی افزود: روان‌ترین و ارزان‌ترین تجارت و بزرگ‌ترین فرصت اقتصادی، مرزهای آبی است و تعاونی‌های سیستان و بلوچستان باید در این راستا وارد شده و اقتصاد دریا محور را محور فعالیت قرار دهند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در نیمه اول سالجاری ۳۴ تعاونی جدید در این استان با عضویت ۷۳۸ نفر تشکیل شده و ۵۵۸ نفر نیز در این تعاونی‌ها مشغول بکار شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha