۷۲۴ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل در سیستان و بلوچستان معرفی شدند

زاهدان - ایرنا - سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۲۴ طرح مشاغل خانگی به بانک های عامل این طرح در استان جهت دریافت تسهیلات ارزان قیمت معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا خلیل احمد سلامی روز چهارشنبه در جلسه کمیته فنی ساماندهی مشاغل خانگی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از محل اعتبارهای مشاغل خانگی سال ۱۴۰۲ در استان تا امروز ۷۲۴ طرح با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان به بانک معرفی شده است.
وی افزود: بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران، هشت بانک عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان هستند.
دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان میزان تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی را ۱۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به ۱۲۸ طرح با اشتغالزایی ۱۶۳ نفر پرداخت شده است.
وی گفت: با مصوبه جلسه اخیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان، اعتبار تخصیص یافته به شهرستان هایی که در جذب و پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کردند، به شهرستان های موفق منتقل می شود.
سلامی ادامه داد: با وجود چالش هایی که بانک های سیستان و بلوچستان اعم از ابلاغ مرحله‌ای اعتبار از سوی بانک‌های مرکز و عدم استقرار شعب در برخی شهرستان‌ها مواجه هستند، تلاش ها برای جذب حداکثری اعتبار ابلاغی متمرکز خواهد بود.
وی تصریح کرد: دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، سعی در تقویت بنیه اقتصادی فعالان حوزه کسب و کارهای خانگی را دارد که عمدتا بصورت خانوادگی اداره می شوند و جزو ظرفیت های پرکشش اشتغالزایی به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha