شیراز-ایرنا-  ۱۷ورزشکار از استان فارس با امید به کسب مدال و تکرار قهرمانی های دوره گذشته در راه چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی هانگِژو چین با پرچمداری ساره جوانمردی گام بر می دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور۱۷ ورزشکار از استان فارس در مهمترین رویداد ورزشی آسیا در شهر هانگژو چین نسبت به دوره گذشته که در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا برگزارشد و ۱۳ نفر شرکت داشتند، رشد حدود ۳۰ در صدی داشته که آمار خوبی است.

بر اساس آمار های موجود ورزشکاران جانباز و معلول استان فارس سابقه درخشانی در بازیهای پاراآسیایی،‌ پارالمپیک و جهانی دارند و مدال های رنگارنگی را برای کشورمان و فارس به ارمغان آورده و گنجینه گرانبهایی را از خود به جای گذاشتند که قابل تقدیراست.

اسامی ورزشکاران شرکت کننده از فارس در هانگژو

امیدظریف صنایعی ،مهدی مرادی گوچی، مهدی اولاد، فاطمه امیرزادگان، رضا حاتمی، علیرضا زارع در رشته دو و میدانی، فاطمه قائدی ( گلبال)‌ سمیه کهزادپور ( بسکتبال با ویلچر) احمدرضا شاه حسینی، علیرضا بخت، حجت الله مزارعی و مرتضی کریمی در فوتبال پنج نفره ، محمد دلیر ( دوچرخه سواری) ساره جوانمردی، بهاربوستانی و سیدعلی اصغر جوانمردی در رشته تیراندازی و ‌ علی اصغرغریب شاهی در وزنه برداری ‌ ورزشکاران شر کت کننده از استان فارس در بازیهای هانگژو هستند.

همچنین میثم شجاعیان به عنوان مربی فوتبال،‌ حسن پالار مربی بسکتبال و فاطمه برمشوری هم مربی دو و میدانی از استان فارس هستند که در این رقابت ها شرکت دارند.

ساره جوانمردی دارند ه چهار طلای بازیهای پاراآسیایی

ورزشکاران با سابقه فارس در بازیهای هانگژو، جوانمردی با چهار طلا

ساره جوانمردی در رشته تیراندازی برای سومین بار است در بازیهایی پاراآسیایی شرکت دارد و پرافتخارترین ورزشکار فارس به حساب می آید که برای دفاع از عنوان قهرمانی راهی این مسابقات می شود.

این بانوی تیرانداز شیرازی در سال ۲۰۱۴ در بازیهای ۲۰۱۴ در شهر اینچئون کره جنوبی ۲ نشان طلا گرفت و در سال ۲۰۱۸ شهر جاکارتا اندونزی هم ۲ نشان طلا در تپانچه خفیف گرفت تا طلایی ترین ورزشکاران ایرا ن در تاریخ این رشته باشد.

امید ظریف صنایعی دیگر ورزشکار فارس که برای دومین بار دربازیهای آسیایی شرکت دارد، او در سال ۲۰۱۸ در جاکارتا در ماده دو ۴۰۰ متر مدال طلا کسب کرد و در ماده ۲۰۰ و ۱۰۰ متر هم نشان برنز گرفت و در هانگژو هم برای دفاع از عنوان قهرمانی گام به این مسابقات می گذارد.

مهدی اولاد پرتابگر از فارس

سید علی اصغر جوانمردی هم دومین دوره بازیهای آسیایی را تجربه می کند، او در سال ۲۰۱۸ در ماده پرتاب وزنه نشان نقره گرفت و در هانِگژو هم بسیار امیدوار است که نشان نقره اش را تبدیل به طلا کند.

همچنین سمیه کهزاد پور در رشته بسکتبال با ویلچر هم دومین دوره حضور خود را سپری می کند و در سال ۲۰۱۸ موفق شد به مدال برنز در رشته تیمی بسکتبال با ویلچر دست یابد.

احمدرضاشاه حسینی،میثم شجاعیان وحجت الله مزارعی هم در رشته فوتبال پنج نفره دیگر ورزشکاران فارس هستند که برای دومین بار است در بازیهای آسیایی شرکت دارند، ٰ‌این بازیکنان در بازیهای سال ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی با تیم ملی ایران به مدال طلا دست یافتند، هر چند تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در سال ۲۰۱۸ که این رشته از تقویم مسابقات حذف شد نتوانستند شرکت کنند اما در بازیهای آسیایی هانگژو حضور دارند و تیم ملی ایران برای دفاع از عنوان قهرمانی در این مسابقات شرکت می کند.

سید علی اصغر جوانمردی پرتابگر شیرازی

نخستین حضور در بازیهای آسیایی، امید به مدال

مهدی مرادی گوچی، مهدی اولاد، فاطمه امیرزادگان، رضا حاتمی، علیرضا زارع در رشته دو و میدانی، فاطمه قائدی ( گلبال)‌ علیرضا بخت، مرتضی کریمی در فوتبال پنج نفره ، محمد دلیر در دوچرخه سواری، بهاربوستانی در تیراندازی و ‌ علی اصغرغریب شاهی در وزنه برداری‌ ورزشکارانی هستند که برای نخستین بار است که در بازیهای پاراآسیایی شرکت دارند و این امیدواری وجود دارد آنها بتوانند مدال آوران کاروان شر کت کننده از فارس در بازیهای هانگژو باشند.

اسامی ورزشکاران و مدال آوران دوره گذشته ( 2018جاکارتا)‌

ورزشکاران جانباز، معلول و نابینای شرکت کننده از استان فارس در سومین دوره رقابت های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، با کسب ۱۲مدال رنگارنگ کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.
دستاورد ورزشکاران این استان در این رقابت ها که با ۱۳ورزشکار شرکت کرده بودند، پنج نشان طلا، پنج نقره و ۲ برنز بود که در مقایسه با دومین دوره این بازی ها (۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی) که استان فارس با ۲۰ ورزشکار و کسب هشت مدال طلا، یک نقره و سه برنز شرکت کرده بود، رکورد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشتند.

زهرا محمدی راد در رشته شطرنج، ندا فراستی، سمیه کهزاد پور و ناهید کرمی (بسکتبال با ویلچر)، ساره جوانمردی و سمیرا ارم (تیراندازی)، بهرام سلیمانی (دوچرخه سواری)، محمد الوان پور، سید علی اصغر جوانمردی، آرزو رحیمی، امید ظریف صنایعی و علیرضا فرح (دو و میدانی) و علی غریب شی (وزنه برداری) ۱۳ ورزشکار اعزامی از استان فارس در بازیهای ۲۰۱۸ جاکار تا بودند .

احمد رضا شاه حسینی فوتبالیست فارس

مدال آوران جاکارتا
ساره جوانمردی در رشته تیراندازی ۲ نشان طلا را برگردن آویخت، امید ظریف صنایعی در دو ۴۰۰ متر مدال طلا و ماده ۱۰۰ و ۲۰۰ متر برنز دریافت کرد ، آرزو رحیمی در پرتاب وزنه مدال طلا را به ارمغان آورد، محمد الوان پور در ماده پرتاب نیزه مدال طلا را به خود اختصاص داد، همچنین علی اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه نقره گرفت، سمیرا ارم در تیراندازی با تپانچه خفیف نشان نقره علی غریب شی در وزنه برداری به نشان نقره دست یافت زهرا محمدی راد، در شطرنج ۲ نشان نقره گرفت.

همچنین ندا فراستی، سمیه کهزاد پور و ناهید کرمی بسکتبالیست های استان فارس به همراه تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران به مقام چهارم دست یافتند، علیرضا فرح در دو ۴۰۰ متر چهارم شد و بهرام سلیمانی هم با کسب مقام چهارمی در رشته دوچرخه سواری به کار خود در جاکار تا پایان دادند.

"فرزندان ایران " نام کاروان پاراآسیایی هانگژو، ساره جوانمردی پرچمدار کاروان

به گزارش ایرنا چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو برگزار خواهد شد.

کاروان ورزشی کشورمان در این بازی‌ها به نام فرزندان ایران و با شعار ایمان، ایران و افتخار شرکت خواهد کرد و ساره جوانمردی ورزشکار پر افتخار شیرازی برای دومین بار پرچمدار کاروان ایران است.

ورزشکاران نابینای فارس اعزامی به هانگژو , زیارت شاهچراغ (ع )