سنندج- ایرنا- همزمان با هفته تربیت بدنی و ورزش، ۲ طرح ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی و پیست اسکیت سنندج با حضور استاندار و مسوولان استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای ساخت و احداث این طرحها مبلغی افزون بر ۸۱ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار کردستان روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از زمین چمن مصنوعی روستای آرندان اظهار کرد: این بیست و چهارمین زمین ورزشی در دولت سیزدهم است که در استان به بهره برداری رسید.

زارعی‌کوشا ابراز امیدواری کرد این طرح مایه نشاط و شادبی در این روستا شود که از روستاهای پرظرفیت کردستان است.

وی با اشاره به توجه ویژه دولت به حوزه عمران و توسعه ورزش روستایی ، یادآور شد: ۱۰ زمین چمن مصنوعی دیگر در روستاهای استان در دست اجراست.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم اظهار کرد: زمین چمن مصنوعی روستای "آرندان" از توابع شهرستان سنندج در زمینی به مساحت هزار و ۱۰۰ مترمربع ساخته شده و ۸۰۰ مترمربع نیز زیربنا دارد.

آمنه غلام ویسی اضافه کرد: عملیات ساخت زمین چمن مصنوعی روستای آرندان از تابستان سال گذشته آغاز شد و با صرف اعتباری افزون بر ۱۱ میلیارد ریال امروز در دومین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش افتتاح شد.

وی به دیگر طرح ورزشی نیز اشاره کرد و افزود: زمین مجموعه تفریحی و ورزشی اسکیت "امیر" در زمینی به وسعت هزار و ۵۲۵ مترمربع با همکاری اداره راه و شهرسازی و اداره کل ورزش و جوانان کردستان تامین شده است.

وی ادامه داد: عملیات ساخت این پروژه با هزینه ای افزون بر ۷۰ میلیارد ریال از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و با تکمیل و تجهیز کامل، آماده خدمت رسانی به جامعه ورزشکاران شهرستان سنندج و استان است.

۴۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی در طول هفته تربیت بدنی و ورزش در کردستان به اجرا در می‌آید.

۶ طرح از جمله پنج زمین چمن ورزشی با ۱۰۰ میلیارد ریال در استان همزمان با این هفته بهره‌برداری می‌شود.