مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: نخبگان علمی سرمایه‌های ملی و آینده سازان جامعه هستند که زمینه توسعه و تعالی جامعه را فراهم می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز پنجشنبه در آیین قدردانی از رتبه های برتر کنکور سراسری افزود: پیشرفت و توسعه هر جامعه ای را سرمایه های انسانی آن محقق می کنند که در سایه آموزش و پرورش تربیت خواهند شد.

وی ضمن تبریک موفقیت‌های دانش آموزان این شهرستان در کنکور سراسری گفت: هر اندازه میزان ارتباط و هماهنگی بین اولیا و مجموعه آموزش و پرورش بیشتر باشد می توان در موفقیت دانش آموزان تاثیر بیشتری داشته باشد.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: ویژگی های رفتاری و اخلاقی و روحیات هر دانش آموز متفاوت بوده که باید از طریق هماهنگی و همفکری اولیا و مدرسه این شناخت حاصل شود.

عباسی ایجاد عزت نفس در دانش آموزان را ضروری دانست و گفت: حس مفید و موثر بودن در جامعه به دانش آموزان باید القا شود تا ضمن ایجاد اعتماد به نفس، نقش خود را در جامعه به درستی ایفا کند.

وی اضافه کرد: دانش آموزان باید یاد بگیرند به جز تکالیف درسی در حوزه های اجتماعی و سایر امورات زندگی نیز مهارت داشته باشند و با پرسشگری از پس مسسولیت های اجتماعی خود برآیند.

وی هزینه کردن در آموزش و پرورش و ایجاد فضای آموزشی مناسب را بهترین سرمایه گذاری دانست و گفت: زیربنای توسعه هر جامعه ای منوط به ارتقا کیفیت آموزش و پرورش است که در کشور ما نیز طی سال های گذشته به آن توجه شده است.

عباسی اضافه کرد: هم اکنون ۵۴ مدرسه شامل ۳۰۸ کلاس درس در سطح شهر و روستا در حال ساخت بوده که با اتمام آن به بهبود وضعیت فضاهای آموزشی کمک خواهد کرد.

در پایان این مراسم از ۴۶ دانش آموز برتر کنکور سراسری و مدیران مدارس نمونه این شهرستان با اهدای لوح قدردانی به عمل آمد.

مهاباد با حدود ۵۰ هزار دانش آموز در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.