طرح تغییر در کنکور گامی مثبت برای اجرای عدالت آموزشی است

یاسوج - ایرنا-مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح تغییر در شیوه برگزاری کنکور گامی مثبت برای اجرای عدالت آموزشی و کمک به دانش آموزان مناطق محروم کشور است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد،عباس سلطانیان روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی با روسا و معاونان آموزشی در یاسوج بر ضرورت

تحول‌خواهی و لزوم ایجاد تغییرات مثبت در قالب سند تحول بنیادین تاکید کرد.

وی بیان کرد: تغییر رویکردها باید به نفع آموزش بوده و جایگاه آن در آموزش سال جاری به صورت دقیق و هدفمند، مشخص باشد.

وی با بیان اینکه مدیران مجهز به علم روز ، به طور حتم دانش آموزان توسعه یافته ای را تربیت خواهند کرد، تاکید کرد: مدیران باید بصیرت و باور نسبت به طرح ها و برنامه ها داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چهار گروه مدیر در مواجه با مسائل مختلف در مدارس وجود دارد افزود:مدیران مسئله یاب موفق ترین این افراد هستند.

سلطانیان با بیان اینکه مدیران مدارس وظیفه سنگینی در قبال اطلاع رسانی به موقع به معلمان،عوامل اجرایی مدرسه،دانش آموزان و والدین در خصوص اعلام مصوبات ،بخشنامه ها و طرح های جدید ابلاغ شده به استان،شهرستان و مناطق مربوطه را دارند گفت: اطلاع رسانی به موقع از سوالات جامعه هدف خود در مورد مسائل مختلف را کاسته و آمادگی لازم را در آنان به وجود می آورد.

وی با اشاره به اجرای طرح تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور ،این طرح را گامی مثبت برای اجرای عدالت آموزشی و کمک به دانش آموزان مناطق محروم دانست و تاکید کرد:با اجرای این طرح امسال برای نخستین بار دانش آموزان مدارس عادی و دولتی بویژه مناطق محروم کشور جز ۴۰ نفر رتبه های برتر کنکور سراسری در رشته های مختلف شدند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خواستار تشدید نظارت بالینی بر کار عوامل اجرایی مدارس،دادن کارنامه به مدیران مدارس برای افزایش بهره وری و ارتقا کیفیت بخشی به آموزش،نظارت بر تقویم سالانه و اجرایی مدارس،تحلیل نتایج امتحانات نهایی ،حاکم شدن برنامه محوری در مدارس، نظارت بر کار مدیران مدارس،اشراف داشتن مدیران بر آئین نامه ها ، دستورالعمل ها، بخشنامه ها وقوانین آموزش و پرورش توسط روسا و معاونان آموزشی ادارات شهرستان ها و مناطق برای ارتقاء و کیفیت بخشی آموزش شد.

کمبود فضاها،تجهیزات و امکانات آموزشی و آزمایشگاهی در مدارس و پژوهش سراها،نبود خوابگاه ومدارس شبانه روزی برای اسکان و تحصیل دانش آموزان روستایی و دورافتاده به ویژه در مناطق سردسیری برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان،نداشتن چارت برای سرگروههای آموزشی،کمبود اعتبار در حوزه آموزش متوسطه،نبود کمک هزینه ایاب و ذهاب و تحصیل برای دانش آموزان روستایی،نبود توازن رشته های تحصیلی به ویژه در مدارس غیرانتفاعی استان،نبود اعتبار کافی برای در نظر گرفتن مکان های لازم برای برگزاری امتحانات نهایی و تصحیح سوالات امتحانات نهایی و نیز نبود مدارس نمونه دولتی و سمپاد در برخی مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین مشکلات مطرح شده توسط مدیران و معاونان آموزشی ادارات شهرستانها و مناطق استان در این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha