کرمانشاه - ایرنا - مانور زلزله و آتش سوزی در سطح ب به منظور آمادگی زمستانی و نیز جهت مقابله با حوادث احتمالی روز پنجشنبه در شهر کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در حاشیه برگزاری این مانور اظهار کرد: این مانور به منظور آمادگی زمستانی و نیز جهت مقابله با حوادث احتمالی به همت امور HSE و پدافند غیر عامل، مانور زلزله و آتش سوزی در سطح B و در سه محل اداره مرکزی، TBS میدان شهدا، CGS شماره یک شهرک کیهانشهر برگزار شد.

ناصر حسینی افزود: هدف از این مانور اداره و رهبری همه فعالیت‌ها از قبیل پیش‌بینی، پیشگیری، کاهش خسارت و ایجاد آمادگی و مقابله با بلایای طبیعی ناگهانی، کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات و بلایای طبیعی، شناسایی نقاط ضعف و قوت، بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همچنین تفکیک نقش‌ها و مسئولیت‌ها، سنجش برآورد میزان کمبودها و نیازهای آموزشی، نیروی انسانی، تجهیزات و ... با رویکرد خودکفایی و خوداتکایی را از دیگر اهداف این مانور برشمرد.

حسینی یادآور شد: سنجش میزان آمادگی نفرات واکنش در شرایط اضطراری، حصول اطمینان از عملکرد صحیح طرح‌ها و روش‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شرایط واقعی، هماهنگی بین بخشی همکاران با یکدیگر وبا سایر دستگاه ها بخشی دیگر از اهداف ما از برگزاری این مانور بود.

وی با اشاره به تدوین سناریو مانور تست امور HSE و پدافند غیر عامل شرکت گاز استان و ارسال آن به اعضای کمیته مدیریت بحران شرکت و سایر همکاران جهت اطلاع از نحوه چگونگی برگزاری مانور، گفت: پیش از مانور اقدام به برگزاری جلسه هماهنگی با حضور نمایندگان تام الاختیار سازمان آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی شد.

وی ادامه داد: سازمان آتش نشانی کنترل و مهار آتش سوزی ایستگاه TBS شهدا، راهنمایی و رانندگی استان مدیریت ترافیک و مرکز اورژانس استان امداد و نجات مصدوم و اعزام آن ها به مراکز درمانی و نیروی انتظامی استان کرمانشاه وظیفه تامین امنیت این مانور را بر عهده داشتند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: واحدهای درون سازمانی از جمله واحد بهره‌برداری شرکت گاز استان وظیفه مدیریت و اعزام اکیپ های عملیاتی امداد و تعمیرات جهت رفع آسیب های وارده به ایستگاه ها ، انشعابات علمک و...و واحد امور HSE و پدافند غیرعامل وظیفه ارزیابی اکیپ های عملیاتی و تجهیزات و واحد حراست وظیفه تخلیه ساختمان، حفظ امنیت و هدایت کارکنان به محل تجمع ایمن ، اطلاع رسانی وقوع زلزله را بر عهده داشتند.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است؛ ضریب نفوذ گاز در بخش شهری استان هم اینک ۹۹/۹ و در بخش روستایی ۹۲ درصد است.