قطعی جریان گاز و جرایم سنگین در انتظار ادارات پرمصرف کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: جریان گاز ادارات و موسسات دولتی که اقدام به صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز نکنند قطع و با جرایم سنگینی نیز مواجه خواهند شد.

ناصر حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز طرح پایش دمای ادارات و مکان های عمومی در استان کرمانشاه افزود: از ابتدای آذرماه ورود به فصل سرما آغاز شده و شرکت گاز کرمانشاه در راستای وظایفی که دارد به صورت روزانه از طریق اکیپ هایی که تشکیل شده نسبت به پایش مصرف گاز در ادارات دولتی اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۲۶ اکیپ در این راستا سازماندهی شده اند تا این پایش را به انجام برسانند اضافه کرد: این اکیپ ها به صورت مستمر از مکان های مورد نظر بازرسی به عمل آورده و آنها را از نظر پایبندی به دمای رفاه که همان ۱۸ درجه سانتیگراد است مورد پایش قرار می دهند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اظهار کرد: متأسفانه برخی ساختمان‌ها بخش قابل توجهی از گاز مصرفی خود را به دلایلی همچون وسعت ساختمان‌ها، نداشتن عایق‌بندی استاندارد، فرسودگی سیستم‌های گرمایشی، بی‌توجهی کارکنان به صرفه جویی، باز گذاشتن درها و پنجره‌ها در طول روز و روشن ماندن سیستم‌های گرمایشی در ساعات غیرکاری، هدر می دهند.

حسینی با بیان اینکه این امر امسال با حساسیت بالایی کنترل خواهد شد افزود: چنانچه در این بازدیدها مشاهده شود که اداره ای که دمای رفاه را راعایت نکرده و یا سیستم گرمایشی آنها پس از وقت اداری روشن مانده است در مرحله نخست تذکر داده خواهد شد و در مرحله بعد جریان گاز آن اداره به منظور اشاعه فرهنگ درست مصرف با دعوت از رسانه های گروهی و با حضور آنها قطع و مراتب به استانداری کرمانشاه اعلام خواهد شد.

قطعی جریان گاز و جرایم سنگین در انتظار ادارات پرمصرف کرمانشاه

افزایش ۵۰ درصدی گاز بها در انتظار مشترکان پرمصرف

وی با بیان اینکه در کنار قطع جریان گاز ادارات پرمصرف آنها با جرایم سنگینی نیز مواجه خواهند شد تاکید کرد: برهمین اساس چنانچه میزان مصرف مشترکان بخش اداری، عمومی و آموزشی ۸۰ درصد بیش از میزان مصرف آنها در سال ۱۴۰۰ باشد میزان گاز بهای آنها ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

حسینی گفت: در این طرح سازمان‌ها و نهادهای دولتی موظفند بخشنامه ابلاغی را اجرا و رعایت کنند و سیستم‌های گرمایشی را یک ساعت قبل از شروع ساعت کار روشن و یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری خاموش نمایند همچنین در روزهای تعطیل سیستم های گرمایشی باید کاملا خاموش باشد.

حسینی، با بیان اینکه این پایش تا پایان فصل سرد سال ادامه می‌یابد یادآور شد: امسال شرکت ملی گاز به پشتوانه بخشنامه دولت قصد دارد اقدامات سختگیرانه‌ تری را در این زمینه با هدف ملزم کردن ادارات و نهادهای دولتی و حاکمیتی به رعایت دمای رفاه یعنی ۱۸ درجه سانتیگراد اعمال کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان نیز می توانند برای آنکه در فصل سرما خدمات مطلوبتری به مشترکان به ویژه در بخش خانگی داشته باشیم در صورت مشاهده هرگونه عدم رعایت مصرف بهینه گاز، عدم رعایت دمای رفاه در اتاق و یا ساختمان و یا روشن ماندن موتورخانه ادارات دولتی خارج از وقت اداری که موجب به هدر رفتن گاز می شود مراتب را به شرکت گاز اطلاع دهند.

وی افزود: به موازات طرح پایش، بهینه سازی رایگان موتورخانه ها را نیز در دست اقدام است تا از هدررفت انرژی در موتورخانه ها جلوگیری و مصرف گاز را کاهش داد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

هم اکنون ۹۹.۹ درصد خانوارهای شهری با گازرسانی به ۳۳ شهر و ۹۰ درصد خانوارهای روستایی با گازرسانی به ۲ هزار و ۳۰ روستا، مصرف کننده گاز طبیعی هستند که با اتمام پروژه‌های در دست اجرا ، ضریب نفوذ گازرسانی در کل استان به بیش از ۹۸ درصد خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha