شاهرود- ایرنا- آیین رونمایی ۶ کتاب از چهار نویسنده شاهرودی در نشست شورای اسلامی شهر به مناسبت گرامیداشت سی‌ویکمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با نخستین روز هفته کتاب، روز چهارشنبه کتابهای «احساسات یک نقاش»، «کوروش هخامنش»، «تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی با ابزار تربیت هنری»، «یک مدیر موفق باشیم»، «فرشتگان طاغوت» و همچنین «اصول و مبانی تیراندازی» رونمایی شد.

در این آثار ۲ کتاب از مبینا عسکری دهنو، ۲ کتاب از جلال عرب اسدی، یک کتاب از قاسمعلی عرب اسدی، و یک کتاب از علی نظری و به علاقه‌مندان حوزه نشر کتاب معرفی شد.

شهردار شاهرود در این آیین گفت: ساخت نمادهایی با محتوای کتاب هویت‌بخش جامعه و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

محسن احمدی افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر تاکنون پنج نماد کتاب در میدان ها و معابرشهری احداث شد و به مناسبت هفته کتاب، یک نماد دیگر به بهره برداری می رسد.

وی باشاره به اینکه مجوز اتوبوس کتاب به عنوان کتابخانه سیار در محله های کم برخودار حاشیه شهر شاهرود پس از یکسال در نهاد کتابخانه های عمومی صادر شد، اظهار امیدواری کرد که تلاش های سه ساله مردم فرهنگ‌دوست و عالم‌پرور این شهر برای کسب «پایتختی کتاب ایران» نیز پس از شهر سمنان برای سال آینده ثمربخش باشد.

شهردار شاهرود از عنصر کتاب در طاقچه های خانه های مردم که به آن افتخار می کنند به عنوان پیشینه غنی کتابخوانی در این شهر یاد کرد.

فعالیت هشت ناشر در شاهرود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود هم در این آیین گفت: شاهرود هشت انتشارات در حوزه چاپ و نشر کتاب فعال دارد که سه ناشر از آنها کتاب های دانشگاهی منتشر می کنند.

محمد تقی یزدی افزود: از ابتدای امسال انتشارات آوای چلچله این شهر ۲۲۳ عنوان کتاب از ۸۳ نویسنده بومی را به زیور چاپ آراسته است.

وی با بیان اینکه۲ فیلم از هنرمندان انجمن سیمنای جوانان شاهرود به آثار داوری کشوری راه یافته است، ابراز کرد: هنرمند ان صاحب نام شاهرودی بسیاری در عرصه های مختلف هنری در بین مردم مشهور و ماندگار هستند.

اثرگذاری نمادهای شهری مرتبط با کتاب

رییس اداره کتابخانه های عمومی شاهرود هم در این آیین گفت: مجموعه اقدامات شورای شهر و شهرداراین شهر در حوزه کتاب ، کتابخوانی و فرهنگ عمومی تاثیر بسزایی برای روبه روشدن روزانه مردم در معابر شهری با نمادهای ترویجی فرهنگی و مطالعاتی دارد.

سید ابراهیم موسوی افزود: کار با کودکان برای ترویج فرهنگ مطالعه از سنین آغاز فعالیت های اجتماعی در پیش دبستانی ها و مهدهای کودک شیرین و لذتبخش است و دشواری های خاص خود را دارد.

وی ابراز کرد: کارشناسان حوزه کودک در بخش های کودک کتابخانه های عمومی هر روز خود را با رخدادی غیرمنتظره از نحوه کتابخوانی و روبه رو شدن با کتاب در کودکان را تجربه می کنند.

تجلیل از نویسندگان این ۶ اثر، شعرخوانی کودکان پیش دبستانی سجاد، از برنامه های اجرایی نخستین روز گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در حضور اعضای شورای اسلامی شهر شاهرود بود.

برچسب‌ها