زنجان - ایرنا- استاندار زنجان گفت: با توجه به پیشرفت‌های متعدد دنیا معلمان باید به علم روز مجهز شوند تا با شناخت دقیق از مسایل و مشکلات برای حل آنها برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز پنجشنبه در همایش یک هزار نفری نومعلمان و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تک تک حرکات معلمین در آینده دانش‌آموزان تاثیرگذار است، افزود: معلمان، پرورش دهنده افرادی هستند که با ذهن و روحی آماده به مدارس می‌آیند.

استاندار زنجان با بیان اینکه معلمان اعتقاد، انگیزه و شور به جامعه تزریق می‌کنند، اضافه کرد: به معلمان توصیه می‌کنیم که هیچ وقت با رفتار و اعمالشان موجب تحقیر دانش‌آموزان نشوند و به عبارت دیگر باید تحقیر از دایره کار آنها حذف شود.

وی با توصیه‌ به معلمان در ارتباط با حفظ عزت نفس خود و دانش‌آموزان، بیان کرد: هر گونه تحول اساسی در جامعه مستلزم متحول شدن نظام آموزشی جامعه است و محور اصلی پیشرفت هر نظام آموزشی بر کیفیت عملکرد معلمان وابستگی دارد.

استاندار زنجان گفت: معلم به عنوان مهمترین رکن تعلیم و تربیت در ابعاد آموزشی، اعتقادی، عاطفی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی دانش آموزان دخالت دارد و در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه معلمان باید رعایت انصاف را در کلاس درس داشته باشند، گفت: رعایت نکردن انصاف در آینده دانش‌آموزان موثر است؛ پس باید همه دانش‌آموزان با نگاه عدالتی معلمان مواجه شوند.