۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۱۵
کد خبر: 80115408
T T
۰ نفر

منزلت معلمان بايد در جامعه حفظ شود

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۸:۱۵
کد خبر: 80115408
منزلت معلمان بايد در جامعه حفظ شود

زنجان- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان،گفت: منزلت معلمان بايد بيش از گشته در جامعه حفظ و به آن توجه شود.

به گزارش ایرنا،، حجت الاسلام' علی خاتمی'، در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استانی، مناطقه ای و كشوری استان زنجان، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار هرساله با معلمان نمونه سراسر كشور محور و خطوط كلی كار و نقشه راه را مشخص می‌كنند كه یكی از محورهای اصلی فرمایشات معظم له منزلت مقام معلم است، چرا كه منزلت معلم در باورها و اعتقادات جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی، با اشاره به اینكه دامنه تعلیم و تعلم به وسعت ابعاد وجودی خود انسان است، اظهار داشت: علم پایان ناپذیر نیست و هروز به رشد و شكوفایی خود ادامه می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: معلمان جایگاه ویژه ای دارند و نباید ارزش كاری خود را با فیش حقوقی مقایسه كنند.

وی، با اشاره به اینكه جوانان این مرزو بوم به دست معلمان فرهیخته تربیت شده اند، اظهار داشت: جوانان قبل و بعد از انقلاب تربیت یافتگان مكتب تعلیم تربیت هستند كه این مهم باید با اصول و برنامه ریزی دقیقی تداوم یابد.

استاندار زنجان نیز معلمان را پیشتازان ترویج و نهادینه كردن تحقق نامگذاری سال دانست و گفت: معلمان در نظام و تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارند.

'محمد رئوفی نژاد'، افزود: بیش از 90 درصد جوانان جامعه از نظام آموزش و پرورش عبور كرده و در عرصه‌های مختلف به جامعه خدمت می‌كنند.

وی، با بیان اینكه فتح قله‌های علمی در كشور مرهون تعلیم صحیح معلمان است،اظهار داشت: معلمان باید باور مصرف از كالای ایرانی را در خانواده‌ها تقویت كنند.

عضو شورای عالی اداری كشور خاطر نشان كرد: علاوه بر آن باید به هر طریق فضایی را در جامعه ایجاد كرد كه فرهنگ استفاده از كالای خارجی به مصرف كالای ایرانی تغییر كند.

522/732