شاهرود - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: آمار طلاق در این خطه طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند کاهشی داشته است.

عباس قندالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: کاهش طلاق و تداوم زندگی‌ها از اولویت‌ها و دغدغه‌های مسوولان استان سمنان و شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال ۴۳۷ مورد طلاق در استان سمنان ثبت شد، ابراز کرد: سال گذشته در این بازه زمانی ۴۵۷ مورد طلاق به ثبت رسیده بود.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اشاره به اینکه طلاق در سال ۱۴۰۲، چهار و چهار دهم درصد نسبت به پارسال کمتر ثبت شد، اظهار کرد: بیشترین میزان ثبت طلاق با ۱۶۶ مورد مربوط به شهرستان شاهرود است.

قندالی با بیان اینکه شاهرود در سال ۱۴۰۱ طی همین بازه زمانی ۱۸۷ مورد طلاق را ثبت کرده است، ادامه داد: ثبت موارد طلاق در این شهرستان امسال ۱۱ و ۲ دهم درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه گرمسار با ۷۰ مورد طلاق طی ۶ ماهه نخست امسال جایگاه دوم را در بین شهرستان‌های استان سمنان ثبت کرد، افزود: آمارهای امسال از افزایش ۵۵ و ۶ دهم درصدی موارد طلاق در این شهرستان خبر می‌دهد.

ثبت کمترین طلاق نسبت به سال گذشته در دامغان

قندالی از ثبت ۶۷ مورد طلاق در دامغان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲خبر داد و گفت: سال گذشته ۹۲ مورد طلاق در این شهرستان ثبت شد و آمارهای امسال نشان از کاهش ۲۷ و ۲ دهم درصدی دارد.

وی ادامه داد: شهرستان سمنان با ثبت ۶۴ مورد طلاق نسبت به آمارهای سال گذشته ۱۱ و یک دهم درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه طی نیمه نخست امسال ۵۷ مورد طلاق در آرادان به ثبت رسید، ابراز کرد: آمار طلاق این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۶ و سه دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ثبت کمترین میزان طلاق امسال در میامی

قندالی با اشاره به اینکه در میامی کمترین میزان طلاق در سال جاری ثبت شد، اظهار کرد: ۱۳ مورد طلاق طی ۶ ماهه نخست امسال در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته هشت و سه دهم درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: طلاق یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی محسوب می‌شود که حتی وقوع یک مورد آن هم زیاد است.

جمعیت استان سمنان با هشت شهرستان بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور، ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر است و بر این پایه، شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

استان سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.