یکهزار و ۳۷۴ ازدواج در استان سمنان ثبت شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از ثبت یکهزار و ۳۷۴ ازدواج طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ در این استان خبر داد.

عباس قندالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان ازدواج با ثبت ۵۱۵ مورد طی نیمه نخست امسال مربوط به شهرستان شاهرود است.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته هشت و نیم درصد کاهش ازدواج داشت، ابراز کرد: سال گذشته در این شهرستان ۵۶۳ مورد ازدواج به ثبت رسید.

قندالی با اشاره به اینکه شهرستان سمنان با ثبت ۴۱۱ مورد ازدواج در رتبه دوم استان قرار دارد، اظهار کرد: سال گذشته در این شهرستان ۴۵۵ مورد ازدواج به ثبت رسید، آمار امسال کاهش ۹ و هفت دهم درصدی ازدواج را در این شهرستان نشان می‌دهند.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان ادامه داد: شهرستان دامغان با ثبت ۲۳۴ مورد ازدواج نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی کاهش ۱۰ و هفت دهم درصدی داشت.

وی با بیان اینکه در شهرستان گرمسار ۱۶۵ مورد ازدواج طی نیمه نخست امسال ثبت شد، افزود: سال گذشته ۱۸۰ مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شد.

قندالی با اشاره به اینکه شهرستان میامی امسال نسبت به سال گذشته در زمینه ازدواج ۲۰ درصد رشد داشت، ابراز کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۸ مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسید.

بیشترین میزان ازدواج نسبت به سال گذشته در سرخه ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از ثبت ۱۷ مورد ازدواج در شهرستان سرخه در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این میزان ثبت ازدواج نسبت به سال گذشته ۳۰ و هشت دهم درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان آرادان امسال ثبت ۱۴ مورد ازدواج را به خود اختصاص داد، اظهار کرد: سال گذشته این شهرستان ۱۵ مورد ازدواج را به ثبت رسانده بود.

کاهش هشت درصدی ازدواج‌ها در استان سمنان

قندالی با بیان اینکه در مجموع استان سمنان در نیمه نخست امسال نسبت به سال گذشته هشت و ۶ دهم درصد کاهش ازدواج داشت، افزود: سال گذشته در همین بازه زمانی یکهزار و ۵۰۳ مورد ازدواج در این استان به ثبت رسیده بود.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان ادامه داد: میانگین سن ازدواج نخست در زنان این استان ۲۴ سال و نیم و در مردان ۲۸ سال به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن شهرستان شاهرود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha