خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت این استان با بهره برداری از طرح های بیمارستانی افزوده می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد زیویار روز چهارشنبه در بازدید از پروژه بیمارستان نیایش خرم آباد با حضور معاون عمرانی وزیر کشور بیان کرد: سه بیمارستان دورود، کوهدشت و خرم آباد بیش از یک هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت استان اضافه می کند.

وی اظهار داشت: بیمارستان نیایش یکی از پروژه های مهم است که می تواند پاسخگوی نیازهای استان در حوزه بهداشت و درمان باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه اعزام بیماران حتما به دلیل کمبود امکانات نیست و گاهی افراد تمایل اعزام به دیگر بیمارستان ها دارند، ادامه داد: برای تکمیل این پروژه ها پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: ۶۳ طرح بهداشتی درمانی طی ۲ سال گذشته در لرستان بهره برداری و ۸۵ طرح نیز در دست ساخت است.

دکتر بهرام دلفان افزود: طرح های بهداشتی درمانی این استان در حال انجام بوده و امید استه بتوان زیرساخت های مورد نیاز بهداشت و درمان در استان ایجاد شود.

وی اظهار داشت: بیماران استان برای درمان برخی از انواع سرطان ها و سوختگی ها به تهران و استان های همجوار مراجعه می کنند که سال گذشته ۸۵۰ نفر اعزام به سایر استان ها داشته ایم.

وی تاکید کرد: در لرستان ظرفیت های خوبی برای مراجعه بیماران از دیگر نقاط کشور وجود دارد که با افتتاح این بیمارستان ها می توان این ظرفیت را افزایش داد.

مدیر پروژه بیمارستان نیایش خرم آباد گفت: بیمارستان نیایش خرم اباد با ۶۰ هزار متر زیربنا و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص اعتبار داشته است و حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جهت تکمیل و بهره برداری نیاز دارد.

محمد محمدی افزود: تامین هزینه تجهیز بیمارستان نیز جداگانه محاسبه خواهد شد و تا نیمه دوم سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳ درصد بوده است و در این مدت ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۹۵ آغاز شده است، عنوان کرد: امید است که پیشرفت این طرح با حمایت های مورد نیاز افزایش یابد.

برچسب‌ها