اصفهان-ایرنا-رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: از پژوهش‌های با موضوع "پایداری و کارآمدی خانواده" با برگزاری همایشی علمی در سطح ملی استقبال می شود و ارسال اثر برای این رویداد آغاز شده است.

به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: این همایش علمی نخستین بار با همکاری ۱۵ نهاد تابستان سال آینده در اصفهان برگزار می شود و پژوهشگران تا پانزدهم اسفند امسال فرصت دارند تا چکیده طرح‌ها و مقالات خود را از طریق سایت همایش به نشانیhttp://Khanevadeh.isca.ac.ir ارسال کنند.

وی افزود: این همایش در ۶ محور شامل حکمرانی، فضیلت‌های اخلاقی، فقه و حقوق، باورها و رفتارهای دینی، پویایی‌ اجتماعی و فرهنگی، مشاوره و برنامه‌های غنی‌سازی ازدواج و ارتباط آنها با پایداری وکارآمدی خانواده برگزار می شود.

حجت الاسلام احمدیان با بیان اینکه عوامل مختلفی بر نهاد خانواده تاثیر می گذارد، افزود: هدف از برگزاری این رویداد کمک گرفتن از علوم مختلف برای بررسی نهاد خانواده و سپس جمع بندی راهکارها و توصیه های ارائه شده از سوی متخصصان برای تقویت این بنیان است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: اگرچه خانواده ایرانی در طول تاریخ پایدار و کارآمد بوده است؛ اما نکته مهم اینکه همواره متاثر از تغییرات اجتناب ناپذیر فرهنگی و اجتماعی است، از این رو لازم است مطالعه و واکاوی این تغییرات برای اعتلای خانواده انجام شود.

مشاور خانواده و دبیر علمی همایش پایداری و کارآمدی خانواده نیز در این جلسه گفت: یکی از چشم اندازهای مهم برگزاری این همایش برجسته کردن و چاره اندیشی در باره نبود متولی مشخص برای نهاد خانواده در کشور است که امیدواریم در این پیوند کمک پژوهشگران و متخصصان راهگشا باشد.

محمد ثناگویی زاده با بیان اینکه خانواده؛ بخش مهمی از مطالبات و رهنمودهای رهبر انقلاب را به خود اختصاص داده است، افزود: دستیابی به گفتمان حکمرانی و خانواده از اهداف برگزاری "همایش پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی" است.

همچنین به گفته معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این نشست، تاکنون ۱۱٠ طرح پژوهشی، ۱۵۵ نشست، کارگاه و همایش علمی، بیش از ۲۲۰ کرسی ترویجی و آزاداندیشی در پژوهشکده دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده است.

فریبُرز راهدان افزود: انتشار بیش از ۱۳۲ عنوان کتاب، فصلنامه و دوفصلنامه از دیگر فعالیت‌های این پژوهشکده بوده است.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش ملی "پایداری و کارآمدی خانواده مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی" توسط پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

فروردین امسال حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با صدور حکمی حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان رییس فعلی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان را بعنوان مسوول این همایش ملی منصوب کرد.

برچسب‌ها